کد خبر: ۲۶۲۹۴۷
تاریخ انتشار: ۲۹ تير ۱۳۹۵ - ۲۳:۱۸ 19 July 2016
همایش تخصصی از نیجریه تا طبرستان که فردا چهارشنبه با کمک بسیجیان انقلابی و سپاه مقاوم در ساعت 16:30 در سالن غدیر سپاه برگزار می‌شود، خوانشی انقلابی از معماری جهان فردا با الگوی خانواده تراز بین‌الملل اسلامی است.

از سال‌های 76 ـ 77 تاکنون قریب به 30 سال می‌گذرد از همان سال‌ها بود که مرحوم شیخ حسین زارعی همانند بسیاری از مؤمنین انقلابی، تعلل محافظه‌کارانۀ دولت موسوم به اصلاحات پیرامون فتوای تاریخیِ امام خمینی (ره) در ارتداد نویسندۀ هتاکِ کتابِ موهن آیات شیطانی (سلمان رشدی) علیه پیامبر اعظم (ص) را تاب نیاورد و علیه محافظه‌کاری برخی دولت‌مردان اصلاح‌طلب خروشید به نحوی که بخشی از اراضی خود را برای اجرا کنندۀ فتوای امام خمینی(ره) وقف کرد و از همین جا بود که روستای کیاپی، زادگاه مرحوم شیخ حسین و مردمان انقلابی آن به دهکدۀ جهانی مقاومت شهرت یافت.

آری! سال‌ها است که دهکدۀ کیاپی بین فتوای امام خمینی(ره) و مقاومت اسلامی در جهان اسلام پیوند می‌زند، گو اینکه حماسۀ یاد شده در اثری تاریخی با عنوان یادمان فتوا و بقعۀ نمادین شهید فتوا (مصطفی محمود مازح) در صحن مسجد جامع امام النقی(ع) کیاپی محلّ بازدید گردشگران داخلی و خارجی است.

بی‌شک این روح حماسه و مقاومت در دهکدۀ کیاپی که در مقطعی سوال یکی از خبرنگاران در مصاحبه با سلمان رشدی بود مؤلفه‌ای از روح مقاومت و شخصیت حماسی در نسبت با هویت تاریخی ـ شیعیِ علویانِ تبرستان است.

دهکدۀ مقاومت کیاپی اگر چه جغرافیایی کوچک دارد امّا از مردمان و جوانانی انقلابی برخوردار است که درسی فراموش ناشدنی به شبکۀ SKY انگلیس، C.N.N شیطان بزرگ و خبرگزاری ایتالیایی دادند، همان زمان که وقتی آنها اقدام مرحوم شیخ حسین را شنیدند سراسیمه وارد دهکده شدند و رقم خورد آنچه که باید در جریدۀ عالم ثبت می‌شد!

زیباترین جلوۀ ابتنا یافته بر روح ایمانی و انقلابی در سال‌های اخیر همانی بود که مرکز استان و دهکدۀ کیاپی را به میزبانی والدین گرامی شهید مصطفی محمود مازح، برادر و خواهر آن شهید عالی مقام سوق داد، خانواده‌ای که گمان نمی‌کرد اگر فرزندشان در تعقیب سابّ النّبی تا هتل محلّ اقامت سلمان رشدی در لندن رود و شهادت را در آغوش کشد بقعه‌ای از او در شمال ایران به زیارتگاه این شهید بین‌الملل اسلامی مبدل شود؛ بقعه‌ای که با دستان مبارک این خانواده به روی مشتاقان پرده‌برداری و نمایان شد.

چه افتخاری بالاتر و والاتر از این که خانواده شهید مازح و مرحوم شیخ حسین پس از آن مراسم تاریخی در مرکز استان به حضور امام خامنه‌ای شرفیاب شده و لبخند رضایت را در امام مقاومت دیدند.

به راستی آیا با این پیشینه مقاومتی در مرکز استان و با وجود 10 هزار شهید عالی مقام مازندرانی و جوانان انقلابی به شبکه‌های بی.بی.سی و یا سی.ن.ان اجازه اندک طمعی در ایجاد دفاتر جاسوسی در ساری را خواهد داد (آنگونه که در خبرها و رسانه‌ها منتشر شد)؛ حاشا و کلا! زیرا اگر همین اندک طمع B.B.C به خاطر وجود برخی فعالیت‌های ویترینی سکولاریستی و انحرافی در شهرمان ایجاد شده باشد، تردید روا نکنند که شبکه‌های مردمی مقاومت در روستاها، صنوف و جوانان انقلابی در محلات گوناگون ساری ـ میاندورود کار را یک‌سره خواهند کرد.

بی.بی.سی و سی.ان.ان با توجه به تجربه حضور رقت‌بار و مفتضحانه‌شان در دهکدۀ کیاپی، مگر اینکه استقرارشان را در ساری به خواب ببیند! چرا که ساری شهر مردان خدا، دوامی‌ها، علمدارها، مستشرق‌ها، عبوری‌ها، و زارعی‌ها ... است گو اینکه همایش تخصصی از نیجریه تا طبرستان که فردا چهارشنبه با کمک بسیجیان انقلابی و سپاه مقاوم در ساعت 16:30 در سالن غدیر سپاه برگزار می‌شود خوانشی انقلابی از معماری جهان فردا است بر همین طریق قابل ارزیابی است.

آری! این درست است که دهکده مقاومت و جوانان دلسوز شهر هزینه‌های میلیاردی تولید بنرها و تبلیغات بیت‌المال هدرکن ندارند، امّا همواره به نفس مسیحایی جوانان انقلابی شهر و روستاها دلگرم بوده و هستند؛ جوانان انقلابی شهر و روستاها می‌آیند تا پای صحبت خانواده و منسوبان شیخ زکزاکی و نمایندگان این مجاهد آفریقایی بنشینند و با چشم خود بینند اگر خانواده‌ای از مدعیان انقلاب در ایران در زندگی روزمره گم شد و در اسارت وسوسه‌های ثروت‌گرایانه، لغزیدند و یا به تجدیدنظرطلبی روی آوردند، خانواده زکزاکی در آن سوی آب‌ها و خاک‌ها برمی‌خیزد و علیه آمریکا، انگلیس و تمامیت صهیونیسم بین‌الملل می‌آشوبد.

همایش از نیجریه تا طبرستان میزبان نه آقازاده‌های پرتوقع و بی‌مصرف بلکه خانواد‌های تراز بین‌الملل است که همین خانواده‌های مدافع حرم و اهالی خانه‌هایی در تراز زکزاکی، عماد مغنیه، شهید مصطفی مازح، شیخ سلمان، آیت‌الله عیسی قاسم، شیخ نمر و حوثی‌های یمن هستند.

منتظر قدوم پر صلابت شما هستیم.

------------------------------------------------------------------------------------

یادداشت: مجتبی زراعی عضو هیئت علمی اندیشه سیاسی اسلام دانشگاه تربیت مدرس

------------------------------------------------------------------------------------
منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار