کد خبر: ۲۶۳۳۲۸
تاریخ انتشار: ۳۰ تير ۱۳۹۵ - ۱۳:۴۱ 20 July 2016


مدیرکل امور روستایی استانداری البرز بر توسعه اشتغالزایی در روستاها تأکید کرد و گفت: توسعه خدمات با هدف کاهش روند مهاجرت روستاییان به شهرها انجام شود.

به گزارش خبرگزاری فارس از کرج، محمدرضا رضوی ظهر امروز در همایش دهیاری‌ها که در دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرج برگزار شد اظهار داشت: توسعه خدمات به روستاها علاوه بر آبادانی بیشتر به سمت توسعه تولیدات نیز پیش می‌رود.

وی ادامه داد: روستاها دارای ظرفیت‌های بسیاری هستند که باید با توسعه خدمات به آنها مسیر رشد همه جانبه را در این مناطق فراهم کرد.

مدیرکل امور روستایی استانداری البرز خاطرنشان کرد: باید برای رشد خدمات در روستاها تلاش خود را دو چندان کنیم و در این مسیر از تمامی ظرفیت‌ها استفاده کرده و با تخصیص اعتبارات به سمت رشد و توسعه روستاها پیش برویم.

رضوی با بیان اینکه رشد خدمات در روستاها سبب،‌ توسعه اشتغال می‌شود افزود: رشد اقتصادی و رسیدن به اقتصاد مقاومتی از دیگر مهمترین مزیت‌های رشد و توسعه روستاها است.

وی با اشاره به اینکه رشد خدمات در روستاها سبب ارتقای رضایتمندی روستاییان می‌شود گفت: کاهش مهاجرت‌ها و افزایش تولیدات کشاورزی، دامداری و دامپروری نیز در راستای توسعه خدمات به روستاها محقق می‌شود.

این مسؤول با اشاره به اینکه نگاه دولت به روستاها باید نگاه ویژه‌ای باشد، ‌گفت: توسعه خدمات عمرانی در روستاها یکی از مهمترین نیازهای این مناطق است که در این راستا تاکنون پروژه‌هایی در روستاها انجام شده است.

رضوی اختصاص 58 دستگاه ماشین‌آلات خدمات‌رسانی، توسعه خدماتی چون آب، برق و گاز و مخابرات را از دیگر خدمات در روستاهای این استان عنوان کرد.

مدیرکل امور روستایی استانداری البرز در بخشی دیگر از سخنان خود با اشاره به اینکه امسال ایجاد207 هزار فرصت شغلی برای روستاها در نظر گرفته شده است ادامه داد: در این راستا سهم استان البرز از اعتبارات ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی برای روستاها 566 میلیارد ریال تخمین زده شده است.

رضوی در ادامه همچنین با اشاره به اینکه سال گذشته اعتبارات تسهیلات کم بهره برای این استان 175 میلیارد ریال در نظر گرفته شده بود بیان داشت: در سال‌جاری این اعتبار به 200 میلیارد رسال رسیده است.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار