رئیس اتاق بازرگانی استان اردبیل گفت: متأسفانه صنعت لبنیات در استان اردبیل بیمار بوده و نبود کارخانه صنایع تبدیلی لبنیات صادرات استان اردبیل در این حوزه را با مشکل مواجه کرده است.
کد خبر: ۲۶۳۵۴۷
تاریخ انتشار: ۳۰ تير ۱۳۹۵ - ۲۰:۲۶ 20 July 2016

به گزارشخبرگزاری تسنیمازاردبیل، حسین پیرموذن ظهر امروز در جلسه کارگروه اقتصادی استان اردبیل که در سالن شهید باهنر استانداری اردبیل برگزار شد اظهار داشت: متأسفانه در استان اردبیل شاهد خام فروشی شیر هستیم و کارخانه صنایع تبدیلی برای صنعت لبنیات در استان اردبیل وجود ندارد که این موضوع صادرات استان را درزمینهٔ لبنیات با مشکل مواجه کرده است.

وی گفت: بازار روسیه فرصتی مناسب برای صادرات صنایع لبنی استان اردبیل بود که متأسفانه به دلیل نبود کارخانه‌های صنایع تبدیلی نتوانستیم از این فرصت به‌صورت مناسب استفاده کنیم و این در حالی است که استان اردبیل ظرفیت بسیار مناسبی در راستای تولید محصولات لبنی به‌ویژه پنیرهای سنتی و پنیر پاستوریزه دارد.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان اردبیل افزود: استان اردبیل جزء استان‌هایی بوده که پنیر پاستوریزه تولید می‌کند ولی در تولید هر کیلو پنیر، 3 کیلو شیر هدر می‌رود که با توجه به این موضوع صنعت لبنیات در استان اردبیل بیمار بوده و باید تلاش کنیم با راه‌اندازی واحدهای U.H.D در استان اردبیل بهره‌وری شیر و تولید صنایع لبنیاتی را افزایش دهیم.

پیرموذن تصریح کرد: برای اینکه بتوانیم محصولات لبنی استان اردبیل را در بازارهای بین‌المللی به فروش برسانیم، نیازمند این هستیم که مدت نگه‌داری محصولات لبنی را افزایش دهیم چراکه با این کار می‌توانیم صادرات این محصول را در استان رونق داده و بازار تولیدکنندگان شیر و فعالان حوزه لبنیات را رونق ببخشیم.

وی بیان کرد: افزایش بهره‌وری یکی از محورهای مهم اقتصاد مقاومتی است و باید در این راستا اقدامات موردنیاز را برای ارتقا بهره‌وری محصولات لبنی استان اردبیل انجام دهیم.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار