مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان ضمن رد ادعای سخنگوی ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز گفت: تفکیکی بین درهای تحت کنترل منطقه ویژه اقتصادی بندر شهید رجایی و گمرک وجود ندارد.
کد خبر: ۲۶۴۲۵۳
تاریخ انتشار: ۰۱ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۵:۴۰ 22 July 2016
به گزارش تابناک هرمزگان، در مصاحبه اخیر سخنگوی محترم ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز با یکی از روزنامه‌ها در خصوص نحوه خروج  کانتینرهای قاچاق کشف شده توسط نیروی انتظامی عنوان شده بود که باید تفکیکی بین محوطه بندر و منطقه ویژه اقتصادی شهید رجایی با محوطه تحت کلید گمرک قائل شویم. این کانتینرها تحت کلید گمرک قرار نگرفته‌اند، بلکه قبل از انجام تشریفات قانونی خروج از مجموعه گمرک، از درب منطقه ویژه و بندر شهید رجایی خارج شده‌اند؛ به عبارتی گمرک را کاملا دور زده‌اند.
 
مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان ضمن رد این مطلب، اظهار داشت: منطقه ویژه اقتصادی بندر شهید رجایی مجموعا از دو درب اصلی خروج کالا برخوردار است که واحدهای گمرک در این دو درب و سایر گذرگاه‌های داخلی بندر مستقر هستند و خروج کالا و کانتینر بدون اطلاع و کنترل گمرک امکان‌پذیر نمی‌باشد.
 
ابراهیم ایدنی افزود:  منطقه ویژه اقتصادی بندر شهید رجایی به عنوان یکی از زیرمجموعه‌های سازمان بنادر محسوب می‌شود و بر اساس ماموریت‌های تعریف شده، یک مجموعه تخصصی فعالیت‌های بندری و عملیات دریایی است، بنابراین راهبری و نظارت فنی و عملیاتی بر نحوه ورود و خروج کشتی‌ها و عملیات تخلیه و بارگیری  کالا در اسکله‌ها و محوطه‌های بندری را بر عهده دارد این در حالی است که گمرک مسئول درب خروج، نظارت بر باسکول‌ها و صدور مجوزهای قانونی برای خروج کالا از بندر است.
 
وی ضمن اشاره به وسعت 2400 هکتاری منطقه ویژه اقتصادی بندر شهید رجایی، خاطرنشان کرد: در این منطقه ویژه، تفکیکی بین محوطه‌ها و درب‌های تحت کنترل بندر و گمرک وجود ندارد.
منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار