رییس ستاد محیط زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران ضمن گرامیداشت روز جهانی زمین پاک از اجرای برنامه های گسترده و متنوع در طول هفته زمین پاک خبر داد.
کد خبر: ۲۶۴۶۹
تاریخ انتشار: ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۶:۴۱ 22 April 2015
به گزارش ایرنا علی محمد شاعری با اشاره به شعار همدلی با طبیعت برای زمین پاک گفت: برگزاری برنامه بسیج پاک سازی، راه اندازی جشنواره های آموزشی و فرهنگسازی در یکی از مبادی کوهستانی، روددره ها، بوستانهای شهری و مکانهای شاخص زیست محیطی توسط هر یک از مناطق 22گانه از برنامه های پیش بینی شده است.

شاعری گفت: در تمامی سراهای محله نیز آموزشهایی در خصوص ضرورت داشتن زمین پاک و چگونگی جلوگیری از آلوده شدن زمین و ورود آلاینده های زیست محیطی به درون خاک، تفکیک پسماند از مبدا، خودداری از ریختن زباله در معابر عمومی، جلوگیری از ریختن زباله در حاشیه رودخانه ها و کوهستان، جلوگیری از ورود فاضلابهای خانگی، صنعتی و بیمارستانی به زمین انجام می شود. 

وی به اهمیت حفظ فضای سبز و توسعه آن اشاره کرد و افزود: حفظ زیست گاههای طبیعی و انواع گونه های گیاهی و جانوری برای داشتن زمین پاک ضروری است.

شاعری به برنامه های هفته زمین پاک نیز اشاره و تصریح کرد: فردا مراسم پاکسازی معابر در کلیه مناطق اجرا می شود که از آن جمله می توان رود دره دربند در منطقه یک اشاره کرد.

وی گفت: در این مسیر کلیه دوستداران محیط زیست به جمع آوری زباله ها و فرهنگ سازی در این زمینه خواهند پرداخت.

شاعری افزود: به منظور آگاهی و اطلاع رسانی به شهروندان و جلوگیری از تخریب محیط زیست، غرفه محیط زیست و دوستدار کوهستان در میدان سربند برپا شده و در بین شرکت کنندگان کیسه های تجدیدپذیر و بروشورهای آموزشی توزیع می کند و در پایان مراسم به شهروندانی که فعالیت بیشتری در اجرای طرح داشتند جوایزی اهدا می شود.

وی در خصوص آیین اختتامیه سومین جشنواره محیط زیست مشکات نیز گفت: این مراسم روز شنبه پنجم اردیبهشت ماه با حضور مدیران شهری و اعضای شورای شهر تهران در محل تالار ایوان شمس برگزار می شود.

به گفته ی شاعری بیش از 100 هزار اثر در با موضوع پسماند، ساماندهی صنایع و فضای سبز شهری و غیره به دبیرخانه این جشنواره ارسال شده که پس از داوری ها به100 نفر از برگزیدگان جوایز ارزنده ای اهدا خواهد شد.

وی افزود: تجلیل، تشویق و ترغیب سازمانهای مردم نهاد فعال و شهروندان و مسوولان موثر در زمینه محیط زیست، نصب بنر و اطلاع رسانی دقیق و شفاف به شهروندان در حوزه آلودگی های محیط زیست و خطرات ناشی از آن با استفاده از کلیه ظرفیتهای شهرداری تهران و کنترل منابع آلاینده صنعتی و کارگاهی در محدوده شهر تهران و اخطار جدی به صنایع و کارگاههایی که استانداردهای لازم به منظور دفع پساب، فاضلاب و سایر آلاینده های زیست محیطی را رعایت نمی کنند از دیگر محورهای پیش بینی شده برای هفته زمین پاک است.

وی ابراز امیدواری کرد که با همکاری و تعامل سازنده بین مسوولان و شهروندان آرزوی داشتن آسمان آبی و زمین پاک تحقق یابد.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار