تابناک تهران- عضو فراکسیون زنان مجلس شورای اسلامی گفت که در هفته جاری هیات رییسه مجلس درباره طرح احیای تشکیل کمیسیون زنان و خانواده اعلام نظر می کند.
کد خبر: ۲۶۴۷۸۹
تاریخ انتشار: ۰۲ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۶:۵۳ 23 July 2016
عضو فراکسیون زنان مجلس شورای اسلامی گفت که در هفته جاری هیات رییسه مجلس درباره طرح احیای تشکیل کمیسیون زنان و خانواده اعلام نظر می کند.

پروانه مافی، نماینده مردم تهران، ری و شمیرانات در گفت و گو تابناک تهران با بیان اینکه اعلام وصول طرح احیای کمیسیون زنان و خانواده و ارجاع آن به کمیسیون تدوین آیین نامه داخلی مجلس در انتظار اعلام نظر هیات رییسه است گفت: هیات رییسه مجلس هفته جاری این طرح را که با بیش از 100 امضا تقدیم شده بود اعلام نظر می کند. 

او  درباره ضرورت تشکیل کمیسیون زنان و خانواده آن هم با وجود کمیسیون زنان که به نظر می رسد حداقل در این دوره مجلس بسیار فعال هم خواهد بود با تاکید بر اینکه فراکسیون زنان در مباحث اجرایی به شدت دچار ضعف است گفت: در حقیقت فراکسیون به نوعی دورهمی است که در تشکیلات اداری جایگاه خاصی ندارد و در مقام تصمیم گیری فاقد قدرت اجرایی است.

مافی تصریح کرد: از آنجایی که تاثیر گذاری کمیسیون ها از فراکسیون ها در ساز و کار و روند مجلس بیشتر است، برای بهبود شرایط زنان و خانواده  و از سویی دیگر به دلیل اهمیت مبحث خانواده بعد از بررسی هایی که انجام شد تصمیم گرفتیم هر چه زودتر نسبت به تشکیل کمیسیون زنان اقدام کنیم.

نماینده مردم تهران، ری و شمیرانات افزود: در دوره پنجم مجلس هم این کمیسیون وجود داشته اما به دلیل تعدد ‌کمیسیون‌ها، در کمیسیون فرهنگی ادغام شده و به یک در کمیته تبدیل شده است. در حالی که اگر این کمیسیون‌ به کار خود ادامه می داد شاید امروز خیلی از مسائل و مشکلات زنان وجود نداشت.

او افزود:‌با توجه به شرایط  موجود مطالبات زنان و افزایش کمی تعداد زنان در مجلس به دنبال احیای این کمیسیون هستیم تا مرجع قانونی برای زنان در مجلس ایجاد شود.

مافی در خاتمه افزود: امیدواریم هیات محترم رییسه هر چه سریعتر نسبت به این طرح اعلام نظر کرده تا به سرعت احیای کمیسیون زنان و خانواده مراحل قانونی خود را طی کند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار