دکتر صادق نجفی شهردار تبریز در مراسم روز زمین:
شهردار تبریز از لزوم ایجاد باکس هایی برای جمع آوری ته سیگار در نقاط مختلف شهر خبر داده و گفت: برای ته سیگارها باید جایی غیر از سطل های زباله معمولی در نظر گرفته شود.
کد خبر: ۲۶۵۶۸
تاریخ انتشار: ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۹:۳۳ 22 April 2015

به گزارش خبرنگارتابناک تبریز ؛ دکتر صادق نجفی در حاشیه برنامه جمع آوری ته سیگار در پارک بزرگ ائل گلی تبریز با بیان این مطلب اظهار داشت: می توان برای نمونه در کنار چند اداره و سازمان از این باکس ها تعبیه کرد تا به تدریج استفاده از آنها برای سایر ادارات و شهروندان نیز فرهنگ سازی شود.

وی جمع آوری و یافتن راه حلی برای این زباله ها را از وظایف شهرداری عنوان کرده و گفت: اگر محیط شهری تمیز و پاکیزه باشد مردم خود نیز در حفظ این پاکیزگی تلاش می کنند.

دکتر نجفی ادامه داد: با این حال گاهی شهروندانی نیز مشاهده می شوند که زباله خود را به خیابان پرتاب می کنند که در نتیجه این اقدام هفته گذشته شاهد وقوع حادثه برای یکی از کارگران شهرداری و مرگ وی بودیم.

شهردار تبریز با قدردانی از تلاش گروه های مردم نهاد و تشکل های زیست محیطی ، اظهار داشت: امیدوارم این تلاش ها درس عبرتی برای ما باشد تا زمینه را مهیا کنیم که دیگر روی زمین زباله ای نباشد.

وی همچنین در پایان سخنان خود با بیان اینکه پارک بزرگ ائل گلی تبریز یکی از نمونه های بی نظیر پارک در دنیا است، گفت: باید تمامی سازمان های مرتبط بیش از پیش در زمینه آماده سازی و زیباسازی هر چه بیشتر این تفرجگاه تلاش کنند.

 گفتنی است، برنامه جمع آوری ته سیگارهای ریخته شده در سطح پارک ائل گلی صبح امروز همزمان با 2 اردیبهشت روز گرامیداشت زمین پاک توسط تشکل زیست محیطی رفتگران طبیعت آذربایجان شرقی و با مشارکت سازمان پارکها و فضای سبز شهرداری تبریز و سازمان پسماندهای شهرداری تبریز برگزار شد.

ته‌سیگارهای ریخته شده در سطح ائل گلی تبریز همزمان با روز زمین پاک جمع‌آوری شد

همزمان با گرامیداشت 2 اردیبهشت، روز جهانی زمین پاک برنامه جمع آوری ته سیگارهای ریخته شده در سطح پارک بزرگ ائل گلی تبریز برگزار شد.

این برنامه توسط جمعی از تشکل های زیست محیطی آذربایجان شرقی و با مشارکت سازمان پارکها و فضای سبز و سازمان پسماندهای شهرداری تبریز بر پا شد.

طی این برنامه که با مشارکت خوب شهروندان تبریزی و اعضای تشکل های زیست محیطی برگزار شد، چندین بطری مملو از ته سیگار از سطح پارک ائل گلی جمع آوری شد.

گفتنی است، ته سیگارها مهمترین عامل قتل پرندگان در محیط های شهری به شمار می روند چرا که فیلترهای ته سیگار در تماس با آب های جاری نرم می شوند و پرندگان با خیال وعده ای غذا آنها را خورده و چون حجم معده پرنده را پر می کند، موجب مرگ آنها می شود.

خاطرنشان می شود، سازمان پارکها و فضای سبز شهرداری تبریز با حمایت از تشکل های زیست محیطی و گروههای مردم نهاد، زمینه را برای مشارکت هر چه بیشتر شهروندان در زمینه حفظ و گسترش فضای سبز و تلاش برای حفظ زیبایی شهر فراهم آورده است.

جمع آوری ته سیگار حد فاصل چهارراه ابوریحان تا حکیم نظامی

 با مشارکت شهرداری تبریز، اعضای تشکل های زیست محیطی این شهر به مناسبت روز زمین پاک برنامه جمع آوری ته سیگار در حد فاصل چهارراه ابوریحان تا حکیم نظامی را اجرا کردند.

به گزارش خبرنگار ما در این برنامه که با همکاری سازمان مدیریت پسماندی شهری، سازمان پارکها و فضای سبز شهرداری تبریز و سه تشکل مردم نهاد برگزار شد، شرکت کنندگان ته سیگارهای مسیر پیاده راه حد فاصل چهارراه ابوریحان تا حکیم نظامی را جمع آوری کردند.

معاون طرح و برنامه سازمان مدیریت پسماندهای شهرداری تبریز در حاشیه این مراسم اظهار داشت: در راستای گرامیداشت روز زمین پاک در سال جاری بر خلاف سالهای قبل تصمیم گرفته شد به جای برپایی مراسمات و سمینارهای کلیشه ای فرهنگ سازی و اجرای برنامه هایی نظیر جمع آوری ته سیگار اجرا شود.

حبیبه هراتی با تاکید بر اینکه تک تک اعضای جامعه باید در حفظ محیط زیست مشاکت داشته باشند گفت: فرهنگ سازی و ایجاد انگیزه و حساسیت در شهروندان در خصوص توجه به حفظ محیط زیست در کوتاه مدت و دراز مدت می تواند نتیجه بخش باشد.

گفتنی است به مناسبت روز زمین پاک برنامه های متعددی با مشارکت شهرداری تبریز و سازمانهای مردم نهاد انجام گرفته است که در این راستا می توان به اجرای برنامه های آموزش نحوه برخورد صحیح با پسماند و نگهداری و نظافت فضاهای عمومی در ش مدرسه تبریز اشاره کرد.

تشکل های زیست محیطی رفتگران طبیعت، همیاران زیست سبز و ناجیان حیوانات در برنامه های روز زمین پاک مشارکت داشتند

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار