آخرین برگ سبز دفتر زندگی شهید دکتر داوود اصغری با وقف همه اموال و دارایی هایش به موسسه حمایت از بیماران سرطانی ریحانه اردبیل ورق خورد.
کد خبر: ۲۶۶۸۳
تاریخ انتشار: ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۰۹:۳۹ 23 April 2015

به گزارش ایرنا، سر آغاز دفتر فداکاری این پزشک در دوران سال دفاع مقدس گشوده شد ، او در دو عملیات بدر و والفجر 8 با شجاعت مقابل نیروهای دشمن ایستاد و به درجه رفیع جانبازی رسید.

این جانباز 70 درصدی پس از پایان جنگ در سنگری دیگر ایثارگری هایش را ادامه داد و با تحصیل در رشته گوش و حلق و بینی و اخذ کرسی استادی بیماران نیازمند را رایگان ویزیت می کرد.

داریوش اصغری برادر این پزشک فداکار با اشاره به این که برادرش هیچ وقت از کمک به مردم خسته نشد گفت: داوود فرزند اول خانواده بود که سال 1347 در تهران به دنیا آمد و وقتی دو سال داشت به اردبیل نقل مکان کردیم ، او از همان کودکی علاقه زیادی برای کمک به دیگران داشت و در کوچه و خیابان اگر احساس می کرد کسی به کمک نیاز دارد درنگ نمی کرد.

وی افزود: با شروع جنگ شور و عشق رفتن به جبهه در چهره اش موج می زد و سال 1362 وقتی در کلاس دوم دبیرستان تحصیل می کرد با رها کردن درس و مدرسه به ندای امام خمینی (ره) لبیک گفت و راهی جبهه ها شد.

وی اظهار کرد: 15 بهار از عمرش سپری شده بود اما به سرعت آموزش های نظامی را پشت سر گذاشت و به مناطق عملیاتی کردستان اعزام شد و در عملیات چریکی به ویژه

در منطقه اشنویه شرکت کرد ، پس از این عملیات ها به گردان حضرت قاسم (ع) از لشگر 31 عاشورا پیوست و در چند عملیات مختلف از جمله بدر ، والفجر 8 ، کربلای 5 و مرصاد شرکت کرد.

وی ادامه داد: اولین بار در عملیات بدر با اصابت ترکش به شکم مجروح شد ، اما پس از بهبودی دوباره به جبهه بازگشت ، می گفت نباید جبهه را خالی بگذاریم. بار دوم در عملیات والفجر 8 ترکش دیگری به شکم و پهلوی او اصابت کرد و به شدت مجروح شد.

به گفته وی ، او تا روزهای آخر جنگ در جبهه حضور داشت و با وجود جراحت های شدید در عملیات مرصاد شرکت کرد و اجازه نداد منافقین به آرزویشان که ضربه زدن به ایران بود برسند.

برادر این جانباز شهید همچنین با اشاره به تحصیلات عالیه برادرش بعد از پایان جنگ افزود:

وقتی جنگ تمام شد داوود تحصیلاتش را ادامه داد و معتقد بود باید خود را به سلاح علم تجهیز کنیم ، هوش بالایی داشت و با قبولی در پزشکی رشته گوش و حلق و بینی را به عنوان رشته تخصصی انتخاب و در آن تحصیل کرد.

او اظهار کرد: داوود تحصیلاتش را تا مقطع فوق تخصصی ادامه داد و دانشگاه های آلمان و آمریکا به او کرسی استادی دادند ، همیشه آرزو داشت به افراد محروم جامعه کمک کند و می گفت با دایر کردن مطب نمی توان به بیماران کمک کرد.

داریوش اصغری افزود: برادر شهیدم در یکی از بیمارستان های اردبیل مشغول به کار شد و به خاطر شرایط جسمانی که داشت ازدواج نکرد ، برادرم برای این که بتواند در هر زمان که بیماران به او نیاز داشتند به کمک آنها برود در خانه ای نزدیک بیمارستان زندگی می کرد. او هر روز بیماران مختلف را ویزیت و بسیاری از آنها را نیز رایگان درمان می کرد ، علاوه بر آن داوود با چند مرکز خیریه همکاری داشت و تا قبل از شهادت به افرادی که نیاز به یاری داشتند کمک می کرد.

وی افزود: با توجه به کرسی استادی که داشت برای تدریس به آلمان و آمریکا می رفت و مطالعات علمی و تخصصی اش را در آنجا انجام می داد.

نوروز امسال وضعیت جسمی او بر اثر زخم های ناشی از جنگ رو به وخامت رفت.

به گفته وی ، داوود قبل از شهادت هم به فکر کمک به دیگران بود طوری که همه اموال و دارایی اش را که بیش از 80 میلیارد ریال بود را لیست و همه آنها را در موسسه خیریه حمایت از بیماران سرطانی ریحانه وقف کرد. او به آرزویش رسید و با وقف همه دارایی اش ایثارگری هایش را کامل کرد و پس از تحمل سالها درد و رنج ناشی از جراحت های دوران جنگ، ششم فروردین سال جاری به کاروان شهدا پیوست.

وی ادامه داد: داوود قبل از شهادت وصیت کرد همه اموال از جمله کتاب هایش را وقف کنیم ، او توجه خاصی به بیماران سرطانی داشت و می گفت هزینه های سنگین درمان این بیماری برای آنها سخت است.

شهید داوود اصغری به پنج زبان بین المللی مسلط بود و قبل از شهادت نیز مشغول تحصیل در رشته حقوق بین الملل بود.

پیکر این جانباز شهید 25 روز پیش از مقابل مسجد قدس اردبیل تشییع و در گلزار شهدای اردبیل به خاک سپرده شد.

 

بیشتر بخوانید:
 
زیارت عاشورا
 
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار