تابناک: شش اثر نقاشی از مجموعه آثار حجت الله امانی، عضو هیأت علمی دانشگاه هنر اصفهان از سوی موزه مونیخ آلمان خریداری شد تا در بخش دایمی این نمایشگاه در معرض دید عموم قرار گیرد.
کد خبر: ۲۶۷۴۱
تاریخ انتشار: ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۱:۵۵ 23 April 2015

  به گزارش تابناک اصفهان به نقل از پایگاه اینترنتی دانشگاه هنر اصفهان، موزه مونیخ شش اثر از مجموعه های « فرشتگان » و « صورتهای فریبنده » حجت الله امانی که توسط منتقدان وکارشناسان این موزه انتخاب شده است را خریداری کرد.

آثار این عضو هیات علمی دانشگاه هنر اصفهان پیش از این در سایر موزه های دنیا از جمله موزه هنر لوس آنجلس خریداری شده است.

امانی نمایشگاه های گسترده ای در آمریکا، اروپا، اروپای شرقی و آسیا برپا کرده و همچنین در لندن، نپال، سریلانکا و پاکستان اقامت هنری داشته است.

آثار او علاوه بر حضور در حراج ها، میان مجموعه داران معتبر و موزه های مهم نیز نگهداری می شود.

منتقدان هنری بسیاری درباره او نوشته اند که می توان به ادوار لوسی اسمیت، دومینیک تینو، ایزابلا هوگز، کرین ون روکیوز، جان دالسن و ایگناس کازا کویوچ اشاره کرد.

اکنون نمایشگاهی از آثار این استاد دانشگاه هنر اصفهان که الهام گرفته از نقاشی های دوران قاجار است با عنوان ' قاجاریات ' در موزه هنرهای اسلامی قطر دایر شده و تا پایان سال میلادی 2015 بر پاست.

به گزارش ایرنا، اثر این هنرمند ایرانی با موضوع « هبوط » نیز در سال 92 توسط موزه هنر لس آنجلس خریداری شد و در این موزه به نمایش در آمد.

این اثر یک کار چند رسانه ای از عکاسی، نقاشی و زیبایی شناسی شرقی است که فرهنگ ایرانی و اسلامی نیز در آن به نمایش درآمده و از فضای اطراف شهر اصفهان ( باغبهادران) الهام گرفته شده است.

آثار این هنرمند بیشتر در زمینه هویت ایرانی و مفهوم های معنوی است.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار