مدیرکل امور زندان ها و اقدامات تامینی آذربایجان غربی گفت: سال گذشته 16 زندانی در استان از دار مجازات رهایی یافتند.
کد خبر: ۲۶۷۵۴
تاریخ انتشار: ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۲:۵۹ 23 April 2015

علی جلیلی در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: تلاش مددکاران برای جلب رضایت شاکیان و بخشش اولیای دم در حین اجرای حکم از جمله دلایل رهایی این تعداد زندانی از اعدام بود.

وی اظهار کرد: همچنین سال گذشته، رضایت شاکیان 878 نفر از زندانیان در آذربایجان غربی جلب شد که این رقم بسیار قابل توجه است.

وی اضافه کرد: اداره کل زندان های استان در کنار توجه به اقدامات تربیتی و تادیبی، فعالیت های مستمری را نیز در راستای کمک به زندانیان و خانواده های آنها انجام می دهد.

وی ادامه داد: جلب رضایت از شاکیان در پرونده های مختلف یکی از مهمترین فعالیت های مددکاران اداره کل زندانهای آذربایجان غربی است که برنامه ریزی های جامعی در این خصوص صورت می گیرد.

جلیلی گفت: بررسی پرونده ها و احصای مشخصات افرادی که صلاحیت جلب رضایت دارند از جمله این اقدامات به شمار می روند.

وی افزود: در کنار اداره زندان ها، ستاد دیه آذربایجان غربی نیز با تمام توان برای آزادی زندانیان جرایم غیر عمد تلاش می کند.

مدیرکل زندانهای آذربایجان غربی اظهار امیدواری کرد که در کنار کاهش جرم و موارد منتهی به اعدام، با تلاش مددکاران و رضایت شاکیان، شاهد رهایی بیش از پیش زندانیان باشیم.

جلیلی اضافه کرد: مددکاری زندان، شغلی بسیار مهم و سخت است که وظیفه سنگینی را در حوزه زندان و خارج از آن برای دریافت رضایت از شاکیان و اولیای دم زندانیان بر عهده دارد و باید قدردان زحمات این افراد باشیم.

تلاش مسئولان زندان برای رهایی زندانیان از پای چوبه دار و همچنین تلاش این مسئولان برای جمع آوری هزینه های آزادسازی زندانیان نیازمند جرایم مالی غیرعمد از جمله مواردی است که در سالهای اخیر، توجه بسیار زیادی به آن صورت گرفته و نشان دهنده تلاش پسندیده این مجموعه برای کاهش مشکلات زندانیان واجد شرایط و خانواده های آنان است.

در آموزه های دین مبین اسلام، سفارش زیادی به عفو مجرمان صورت گرفته است که این امر را نیز باید یکی از دلایل گذشت شاکیان از زندانیان بدانیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار