رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی قم:
رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی قم بابیان اینکه ادارات و بانک‌های قم در ارائه تسهیلات سخت‌گیرانه و تنگ‌نظرانه عمل می‌کنند، گفت: تاکنون مبلغی قریب به ۵۰۰ میلیارد تومان تسهیلات از سوی بانک‌ها گرفته‌ شده است.
کد خبر: ۲۶۸۴۸۴
تاریخ انتشار: ۰۸ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۷:۳۸ 29 July 2016
به گزارش تابناک قم، سید حسن رضوی با اشاره به اینکه منابع بانک‌ها محدودیتی برای سرمایه‌گذاری ندارند، اظهار داشت: حدود 2 هزار میلیارد تومان تسهیلاتی بوده که در استان بر اساس گفته بانک‌ها در خدمت متقاضیان قرار داده‌شده است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی قم بابیان اینکه بانک‌ها در قالب یک کار شناورسازی تسهیلات خود را به متقاضیان تهران می‌دهند و آن‌ها این تسهیلات را در استان‌های دیگر توزیع می‌کنند، افزود: هدف از برگزاری جلسات تسهیل و کارگروهی این است که بانک‌ها را مجاب کنیم که این تسهیل گری را در استان قم انجام دهند.

رضوی بابیان اینکه بسیاری از متقاضیان و کارخانه‌داران وام خود را از تهران یا استان‌های مجاور می‌گیرند، خاطرنشان کرد:در قم مجموعه ادارات و بانک‌ها به مسئله ارائه تسهیلات سخت‌گیرانه و تنگ‌نظرانه نگاه می‌کنند و باید بخش گردشگری و خدمات را از خودمان بدانیم ازاین‌رو با اطمینان به سرمایه‌گذار واقعی می‌توانیم در رشد و توسعه استان گام‌های مؤثری برداریم.

وی بابیان اینکه در سطح استان درباره بهره‌وری و منابع اقدامات خوبی صورت گرفته است، خاطرنشان کرد: در استان قم پروژه‌های نیمه‌تمامی که کارایی خوبی برای مردم دارد اولویت کاری مسئولان قرارگرفته به‌عنوان نمونه اتمام سد کوچری، فاضلاب منطقه نیروگاه ، تصفیه‌خانه آب و رینگ شهری جزء اولویت‌های اصلی استان است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی قم بابیان اینکه این پروژه‌ها مشکلات بسیاری داشتند و انتفاع این پروژه‌ها مردمی است، گفت: محور اقتصاد مقاومتی راه‌اندازی تولید است و مبلغی قریب به 500 میلیارد تومان تسهیلات از سوی بانک‌ها گرفته‌شده است و متقاضیان را به بانک برای سرمایه در گردش و تولید معرفی می‌کنیم که نسبت به چند سال گذشته بی‌سابقه است.

رضوی بابیان اینکه جذب سرمایه‌گذار در بخش گردشگری و معادن جزء اولویت‌های اصلی کارشده است، گفت: باید در قالب برنامه 95 و 96 و برنامه ششم توسعه نسبت به یک دهه گذشته خروجی فراتری داشته باشیم چراکه در حال حاضر در استان پروژه‌های نیمه‌تمام بسیاری در بخش گردشگری داریم و باید در بخش هتل داری و سرمایه‌گذاری در این بخش جدی‌تر عمل کنیم.

وی خاطرنشان کرد: در بخش کشاورزی برنامه‌های ملی و استانی به‌صورت کلی و جزئی تعریف و پایش شده‌اند و درنهایت به استماع مردم می‌رسد.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار