شهردار اصفهان مطرح کرد:
تابناک: شهردار اصفهان با تاکید بر این که نسل جوان بايد با ظرفيت هاي غني تمدن اصفهان و ووجود بيش از ۲۰۰۰ رجال سياسي ، علمي و ديني آشنا شود، گفت: اجرای برنامه های فرهنگي در هفته اصفهان مي تواند نقش موثري در شناسايي آثار فرهنگي اصفهان به نسل جوان داشته باشد.
کد خبر: ۲۷۰۰۰
تاریخ انتشار: ۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۴:۱۴ 24 April 2015
به گزارش تابناک به نقل از روابط عمومی شهرداری اصفهان، سيد مرتضي سقاييان ن‍ژاد ضمن گرامیداشت هفته اصفهان گفت : در شهر اصفهان بيش ۲۰۰۰ شخصيت علمي و ديني و سياسي در تخت فولاد اصفهان در خاك نهفته اند كه همين موضوع به تنها يي نشان مي دهد كه اصفهان داراي چه تمدن غني فرهنگي است .

وي با بيان اينكه محور مكتب اصفهان شيخ بهايي است واين شخصيت به نوعي معمار اصفهان است تصریح کرد: آثاري كه شيخ بهايي در اصفهان بنا نهاده زبان زد خاص و عام است .

شهردار اصفهان با اشاره به این که در سال ۸۴ اعضاي شوراي شهر و نخبگان به دليل فعاليت هاي شيخ بهايي در اصفهان تصميم گرفتند در راستاي شناساندن قابليت هاي علمي ، فرهنگي ، مذهبي و سياسي تمدن اصفهان به نسل جوان، روز تولد اين عالم برجسته را به نام روز اصفهان ثبت كنند، بیان کرد: شيخ بهايي علمايي همچون مير داماد مير فندرسكي ، ابو الحسن اصفهاني و غیره در مكتب اصفهان پرورش يافته اند.

وی اظهار داشت : در دوران دفاع مقدس سرداراني همچون شهيد خرازي افتخار براي كشور و اصفهان آفريدند .

دکنر سقاییان نژاد با بيان اينكه اصفهان متعلق به اصفهاني ها نيست بلكه اصفهان متعلق به كل كشور است اضافه كرد : تنها شهري است كه سه اثر تاريخي در يونسكو به نامش ثبت شده است.

وي گفت : در پيروزي انقلاب اسلامي نيز اصفهان نقش داشته است و اولين شهري كه حكومت نظامي در آن شكل مي گيرد اصفهان بود .

شهردار اصفهان به برنامه هاي هفته نكوداشت اشاره و عنوان کرد: محور اصلي برنامه ها گردشگري است و در واقع گردشگري محلات و شناسايي بافت قديم اصفهان به مردم و گردشگران از مهمترين اهداف ما در اين تور گردشگري است.

شهردار از انعقاد قرار داد خواهر خواندگي با شهرهای مختلف دنیا و برگزاري مسابقات ورزشي با اين شهرها در هفته اصفهان سخن به میان آورد و خاطرنشان ساخت : اجرای برنامه های فرهنگي در يك هفته مي تواند نقش موثري در شناسايي آثار فرهنگي اصفهان به نسل جوان داشته باشد و اگر نسل جوان ما آن را شناخت قطعا مي توانند در برابر تهاجم فرهنگي ايستادگي كنند .
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار