معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل گفت: با هدف تامین سلامتی مردم گوشت گوسفند به تدریج از سبد غذایی خانوارهای این استان حذف و گوشت گوساله جایگزین آن می شود.
کد خبر: ۲۷۰۱۹
تاریخ انتشار: ۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۵:۳۹ 24 April 2015

به گزارش ایرنا ، بهلول تکلوی در نشستی با فرماندار خلخال افزود: به دلیل بالا بودن میزان چربی موجود در گوشت گوسفند معاونت بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان برای کاهش جمعیت دام سبک و جایگزینی دام سنگین و ترویج فرهنگ استفاده از گوشت گوساله به جای گوشت گوسفند در بین مردم برنامه ریزی کرده است.

وی بیان کرد: هم اکنون این استان دارای چهار میلیون واحد دامی است که به دلیل بالا بودن هزینه تولید گوشت گوساله و نیز زیان دهی نگهداری و پرواربندی دام سنگین بیشتر دامداران استان در بخش تولید گوشت دام سبک و گوسفند فعالیت دارند.

تکلوی اظهار کرد: قیمت فروش دام سنگین 40 هزار ریال پایین تر از قیمت اعلام شده آن در بازار بوده و همین امر موجب بی رغبتی دامداران به نگهداری و پرورش دام سنگین در استان شده است.

او اضافه کرد: کاهش جمعیت دام سنگین در استان موجب کاهش تولید شیر و گوشت نیز شده طوری که از مجموع کارخانه های تولید شیر استان 42 کارخانه تعطیل بوده و کشتارگاه صنعتی اردبیل نیز با 20 درصد ظرفیت خود کار می کند.

وی اصلاح نژاد گاو میش ، افزایش سبوس یارانه ای دامداران و ارائه خدمات مشاوره ای رایگان برای کاهش هزینه های تولید گوشت دام سنگین را از جمله برنامه های جهاد کشاورزی استان برای کاهش جمعیت دام سبک و افزایش جمعیت دام سنگین در استان برشمرد.

استان اردبیل به واسطه کشاورزی بودن منطقه و داشتن جمعیت قابل توجه عشایری از استان های مطرح در دامپروری و دامداری است.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار