مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق استان همدان گفت: مصرف برق مشترکان همدانی از ابتدای تیرماه تاکنون 1.9 درصد افزایش یافته است.
کد خبر: ۲۷۰۷۶۱
تاریخ انتشار: ۱۲ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۴:۴۵ 02 August 2016
مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق استان همدان گفت: مصرف برق مشترکان همدانی از ابتدای تیرماه تاکنون 1.9 درصد افزایش یافته است.

به گزارش ایرنا، حاجی رضا تیموری افزود:در حال حاضر باتوجه به گرمای هوا در تمامی مناطق کشور و به تبع آن در استان همدان از ابتدای تیرماه تاکنون شاهد افزایش پیک بار برق مصرفی مشترکان هستیم.

وی ادامه داد: پیک بار برق مصرفی مشترکان همدانی به 649 مگاوات رسیده است که این رقم نسبت به سال گذشته 1.9 درصد رشد داشته است.

تیموری با بیان اینکه این استان 17 هزار و 822 کیلومتر شبکه فشار متوسط و فشار ضعیف دارد ادامه داد: سال گذشته در استان همدان سه میلیارد و 59 میلیون کیلووات ساعت انرژی برق توسط مشترکان مصرف شد.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان همدان اظهار کرد: دو درصد مشترکان شرکت توزیع برق استان همدان مشترکان کشاورزی، 82 درصد مشترکان خانگی و یک درصد مشترکان صنعتی هستند و 40 درصد برق استان همدان در بخش کشاورزی و 11 درصد آن در بخش صنعت استفاده می شود.

وی درباره پیک مصرف برق در تابستان اظهار کرد: ساعت های 20 الی 24 پیک مصرف برق در تابستان در استان همدان است که مشترکان برق باید در این ساعات روشنایی ها و وسایل برقی غیر ضروری را خاموش نگاه دارند.

مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق استان همدان استفاده نکردن از کولرها در ساعات اولیه شب و باز کردن پنجره ها در این ساعات، استفاده نکردن از وسایل پرمصرف و غیر ضروری در ساعات اوج بار، استفاده از لامپهای پربازده و LED به جای انواع پرمصرف آنها،دقت به برچسب انرژی هنگام خرید لوازم برقی،انتخاب و خرید وسایل متناسب با ظرفیت مورد نیاز و استفاده صحیح از وسایل برقی را مهمترین راهکارهای صرفه جویی در مصرف برق عنوان کرد.

تیموری بر آموزش و آگاهسازی فرزندان با مباحث صرفه جویی تاکید کرد و گفت: حضور کارشناسان این شرکت در مدارس و آموزش راه های صرفه جویی مصرف برق به دانش آموزان و معلمان ، آموزش مصرف بهینه برق به کودکان در مهدهای کودک در قالب برنامه های شاد، توزیع بروشور و کتابچه در بین دانش آموزان و تهیه و توزیع کتاب های آموزشی ویژه کودکان و نوجوانان از جمله اقدامات شرکت توزیع برق استان همدان در راستای فرهنگسازی استفاده بهینه از برق بوده است.

به گفته تیموری، اجرای تئاترهای خیابانی، برگزاری سمینارهای آموزشی، انعقاد تفاهم نامه همکاری با صدا و سیمای مرکز همدان با هدف پخش برنامه های آموزشی درخصوص صرفه جویی برق و پخش پیام های مدیریت مصرف، انعقاد تفاهم نام با ستاد اقامه نماز جمعه استان در راستای اشاعه فرهنگ مدیریت مصرف از دیگر اقدامات انجام شده شرکت توزیع نیروی برق استان همدان در راستای اشاعه فرهنگ صرفه جویی در مصرف برق است.

وی خطاب به مشترکان اداری و عمومی استان همدان گفت: سازمان ها و نهادها می توانند با جایگزینی لامپ های پربازده با لامپ های کم مصرف، استفاده از رنگ های روشن برای دیوارها، توجه به خاموش بودن سیستم های اداری بعد از اتمام ساعت کاری ، استفاده از انرژی خورشیدی و نصب سایه بان برای کولرها در صرفه جویی مصرف برق نقش اساسی ایفا کنند.

وی همچنین استفاده نکردن از کولرهای گازی تا جای ممکن، خاموش کردن تابلوهای تبلیغاتی بعد از اتمام کار و استفاده از لامپ های ال ای دی در ویترین مغازه ها را از جمله اقدامات موثر مشترکان تجاری در راستای صرفه جویی در مصرف برق عنوان کرد.

شرکت توزیع برق استان همدان حدود 689 هزار و 605 مشترک را زیر پوشش قرار داده است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار