کد خبر: ۲۷۰۸۴۱
تاریخ انتشار: ۱۲ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۵:۲۵ 02 August 2016


رئیس جهاد دانشگاهی استان البرز از تأسیس پژوهشکده علوم انسانی در این استان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری فارس از کرج، سیدعلی اکبر هاشمی راد ظهر امروز در نشست خبری در جمع خبرنگاران اظهار داشت: یکی از مهمترین برنامه‌های جهاد دانشگاهی در استان البرز راه‌اندازی پژوهشکده علوم انسانی است که می‌تواند نقش مهمی را در بهبود جایگاه علوم انسانی در این استان داشته باشد.

وی با بیان اینکه راه‌اندازی پژوهشکده علوم انسانی در استان البرز مغفول مانده است، خاطرنشان کرد: در این راستا جهاد دانشگاهی سعی دارد با راه‌اندازی پژوهشکده علوم انسانی در نظر دارد تا به بهبود جایگاه علوم انسانی در این استان کمک کند.

این مسؤول در ادامه سخنان خود با بیان اینکه هم‌اکنون مجوز تأسیس این پژوهشکده صادر شده است،‌ اظهار داشت: : با توجه به ظرفیت‌ها و قابلیت‌های مختلف این با راه‌اندازی این پژوهشکده موافقت شده است.

هاشمی با بیان اینکه روند راه‌اندازی موسسه به خوبی پیش می‌رود، افزود: متأسفانه هیچ کدام از مراجع مرتبط استانی در مورد مکان‌یابی پژوهشکده به جهاد دانشگاهی کمکی نکردند، اما با تلاش مسؤولان جهاد دانشگاهی هم اکنون مکانی در این زمینه تهیه و پس از بازسازی و تأمین تجهیزات، آماده می‌شود.

وی نیروی انسانی متخصص را یکی از مهمترین سرمایه‌های جهاد دانشگاهی دانست و بیان داشت: با توجه به حضور این سرمایه در حوزه پژوهشی حداکثر در مهر یا آبان‌ماه سال‌جاری پژوهشکده علوم انسانی در البرز توسط جهاد دانشگاهی راه‌اندازی خواهد شد.

رئیس جهاد دانشگاهی البرز به افزایش آسیب‌های اجتماعی در البرز اشاره کرد و گفت: راه‌اندازی این پژوهشکده می‌تواند کاستی‌های مربوط به علوم انسانی در استان البرز را جبران کند.

هاشمی‌راد به لزوم ایجاد پیوست فرهنگی در پروژه‌های پژوهشی استان اشاره و خاطرنشان کرد: وجود پیوست اجتماعی می‌تواند از به وجود آمدن تبعات اجتماعی در پروژه‌ها جلوگیری کند.

رئیس جهاد دانشگاهی اعلام کرد: با راه‌اندازی پژوهشکده علوم انسانی در البرز، جهاد دانشگاهی می‌تواند مرجعی در زمینه علوم انسانی استان و پاسخگوی نیازهای سازمان‌ها، نهادها و شهروندان در این حوزه باشد.

هاشمی راد در ادامه سخنان خود با اشاره به سالروز تأسیس جهاد دانشگاهی کشور افزود: جهاد دانشگاهی در پی فرمان رهبر کبیر انقلاب حضرت امام خمینی(ره) در سال 59 برای تحقق بخشیدن به انقلاب فرهنگی در دانشگاه‌ها تشکیل و در 16 مرداد 59 رسمیت پیدا کرد.

وی ادامه داد: جهاد دانشگاهی البرز همواره تلاش کرده است تا بر مبنای اساس‌نامه این نهاد و چشم‌اندازِ طراحی شده در استان، با روحیه سرآمد جهادی و پیشرو در حوزه پژوهشی، فرهنگی، علمی، کارآفرینی و تعاملی سازنده با مراکز علمی، پژوهشی و آموزشی در سطح استان عمل کند.

این مسؤول در بخشی دیگر از یخنان خود به طرح ملی پیمایش خانواده اشاره کرد و بیان داشت: این طرح یکی از اقدامات مهم جهاد دانشگاهی محسوب می‌شود و می‌تواند با راهکارهای پیشگیرانه و درمانی، خلاهایی که در زندگی اجتماعی و فرهنگی افراد وجود دارد را پر کند.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار