فرماندار شهرستان اسدآباد گفت: استفاده از نیروهای توانمند مالی درسطح شهرستان در راستای رشد و توسعه بخش پیرسلمان موثر خواهد بود.
کد خبر: ۲۷۱۸۷۳
تاریخ انتشار: ۱۴ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۳:۱۱ 04 August 2016
فرماندار شهرستان اسدآباد گفت: استفاده از نیروهای توانمند مالی درسطح شهرستان در راستای رشد و توسعه بخش پیرسلمان موثر خواهد بود.

به گزارش ایسنا، مسعود بکایی در دومین کارگروه توسعه بخش پیرسلمان شهرستان اسدآباد، اظهار کرد: با توجه به نو پا بودن بخش پیرسلمان با استفاده از نیروهای توانمند مالی سطح شهرستان و نیز با جذب سرمایه‌گذار با ترغیب و تشویق می‌توان نسبت به توسعه این بخش اقدام کرد.

وی با بیان اینکه مرکز اسدآباد نیز از وجود سرمایه‌گذاران محروم است و سرمایه‌گذاران برای ایجاد کارگاه‌های کوچک و متوسط در این شهرستان چندان رغبتی ندارند، افزود: با ایجاد زیرساخت‌های لازم و به میدان آوردن بسیاری از توانمندان مالی سطح شهرستان و با شناسایی این افراد توانمند مالی شهر می‌توان زمینه لازم را برای سرمایه‌گذاری در مرکز شهرستان و بخش پیرسلمان به وجود آورد.

بکایی با تاکید بر کاهش میزان اختلاف سطح مرکز شهر اسدآباد با شهر آجین خاطرنشان کرد: باید در شهر آجین و بخش پیرسلمان با توجه به بیکاری و ایجاد اشتغال فنی‌وحرفه‌ای نسبت به مهارت‌های آموزشی فنی‌وحرفه‌ای برای جوانان و نوجوانان اقدام کند.

وی با اشاره به برنامه‌های جهادکشاورزی در رابطه با الگوی کشت جدید  محصولات کم‌آب‌بر گفت: به علت کمبود آب و منابع آبی کشت برخی محصولات از جمله زعفران، کنجد و کلزا در بخش پیرسلمان به‌ویژه دهستان کلیایی در حال اجراست که این امر در ایجاد اشتغال و ارزش افزوده از نقش موثری برخوردار خواهد بود.

بکایی با تاکید بر ترغیب کشاورزان نسبت به توجه به آبیاری جدید و مدرن در بخش پیرسلمان به‌ویژه ترویج آبیاری قطره‌ای گفت: درحال خاضر روستاهای جلگه‌ای بخش پیرسلمان به علت کم‌آبی و تنش آبی دچار مشکل هستند که استفاده از آبیاری قطره‌ای از این میزان تنش آبی خواهد کاست.

وی توجه به مشاغلی چون پرورش ماهی، پرورش ماکیان، دامداری، زنبورداری، ایجاد مراکز نگهداری میوه و سردخانه با استفاده از تسهیلات صندوق کارآفرینی و بسیج سازندگی را از مهمترین راهکارهای ایجاد اشتغال در بخش پیرسلمان دانست و افزود: آموزش‌های فنی‌وحرفه‌ای نیز در مهارت و زمینه اشتغال جوانان و نوجوانان موثر خواهد بود.

بکایی در ادامه با اشاره به دو روستای چشمه بید و نادرآباد گفت: این دو روستا در سرشماری سال ٩٠ به عنوان دو روستای خالی از سکنه معرفی شد که طی سالهای اخیر مهاجرت معکوس به این دو روستا آغاز شده است.

وی تصریح کرد: با توجه به مهاجرت‌های معکوس باید برق‌رسانی این روستا در اولویت قرار گرفته و با توجه به مهاجرت افراد به دیار خود دراین روستا در سرشماری جدید این دو روستا به عنوان روستاهای دارای سکنه ثبت خواهد شد.

بخشدار پیرسلمان هم با اشاره به وجود ٣٠ روستا در بخش پیرسلمان تصریح کرد: هم اکنون کلیه روستاهای زیر ٢٠خانوار بخش پیرسلمان گازرسانی شده است.

یزدان آزرمی از معرفی روستای ده سفید بخش پیرسلمان در شهرستان اسدآباد به عنوان روستای پایلوت خبرداد و گفت: با همکاری و هم‌افزایی کلیه ادارات شهرستان اسدآباد روستای ده سفید به عنوان یک روستای محروم باید با تمام امکانات مورد توجه قرار گرفته و شرکت‌های خدمات‌رسان طرح‌هایی را در این روستا اجرا کنند به نحوی که این خدمات و امکانات محسوس باشد.

وی با اشاره به ١٣٢٠ نفر دانش‌آموز در بخش پیرسلمان اظهار کرد: از این تعداد دانش‌آموز ١٠٠٠ نفر در مقطع ابتدایی، ٣٢٠ نفر متوسطه اول و٧٠ نفر متوسطه دوم هستند .

آزرمی با اشاره به اجرای طرح برکت در مدرسه نصرت‌‎آباد گفت: این طرح تاکنون دارای ۴٨درصد پیشرفت فیزیکی بوده است.

وی یاد آورشد: در حال حاضر ۴ مدرسه تخریبی در روستاهای بخش پیرسلمان وجود دارد که برای ساخت وبازسازی مدرسه روستای میوله درخواست طرح برکت شده است.

وی گفت: محوطه‌سازی مدرسه خیرساز شهر آجین نیز برای افتتاح و بهره‌برداری به دیوارکشی نیاز دارد.

 آزرمی در ادامه تصریح کرد: بخش پیرسلمان دارای ۴ مجتمع آبرسانی است که هریک با درصدهای متفاوت درحال فعالیت بوده و به بهره‌برداری رسیده‌اند.

 وی افزود: درحال حاضر افتتاح کامل مجتمع‌های آبرسانی بخش پیرسلمان و دیگر اقدامات آبرسانی بخش به اعتباری افزون بر ٢ میلیارد تومان نیازمند خواهد بود.

آزرمی توجه به ورزش جوانان و اماکن ورزشی بخش پیرسلمان و شهرآجین، ارتقاء مبلمان شهری آجین، بهداشت ودرمان، گردشگری، درآمد و اشتغال مردم بخش پیرسلمان، اصلاح شبکه آبرسانی و آب شرب، احداث جایگاه سی ان جی در شهرآجین، ایجاد واحد آموزشی فنی‌وحرفه‌ای در بخش پبرسلمان و شهر آجین، شبکه اینترنت و دیجیتال بخش و تعیین تکلیف سالن ورزشی شهرآجین را از مهمترین اولویت‌ها و محورها در راستای توسعه بخش پیرسلمان عنوان کرد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار