کد خبر: ۲۷۲۰۷۶
تاریخ انتشار: ۱۴ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۹:۲۶ 04 August 2016

به گزارش تابناک لرستان فرئیس هیأت نظارت بر انتخابات لرستان گفت: سلامت انتخابات سال 94 در استان لرستان از سوی شورای نگهبان مهر تایید خورده است.

، تیمور سپهوند عصر امروز در دیدار سرپرستان دفاتر نظارت بر انتخابات شهرستان‎های لرستان با امام جمعه این شهرستان اظهار کرد: ناظرین بر انتخابات شعب اخذ رای استان لرستان در انتخابات سال 94 وظایف قانونی و دینی خود را به نحو مطلوب انجام داده‎اند.

وی با اشاره به وجود برخی تخلفات جزئی در انتخابات سال 94 در استان لرستان عنوان کرد: ناظرین بر انتخابات در همه شعبات اخذ رای با انجام ضوابط قانونی با متخلفان به شدت برخورد کرده‎اند.

رئیس هیأت نظارت بر انتخابات لرستان افزود: با وجود مشاهده کمترین مشکلات در شعب اخذ رای این استان در انتخابات سال 94 بر اساس ابلاغیه شورای نگهبان همه استان‎ها و شهرستان‎های کشور ملزم به آسیب شناسی مشکلات، معایب، نواقص و دیگر موارد انتخابات سال گذشته شده‎اند.

سپهوند هدف از طرح آسیب شناسی انتخابات سال گذشته از سوی شورای نگهبان را ایجاد آمادگی لازم برای برگزاری انتخابات سال 96 بیان و خاطر نشان کرد: بر این اساس راهکارهای رفع مشکلات به وجود آمده در انتخابات سال گذشته لرستان بررسی و رصد شده‎اند.

وی ادامه داد: در این راستا کمیسیون‎هایی در شهرستان‎های استان لرستان تشکیل شده و با جمع بندی راهکارهای ارائه شده نتایج مطلوبی به دست آمده است که در سایه به کارگیری این نتایج ارزنده نظارت دقیق‎تر و مطلوب‎تری بر انتخابات سال آینده در لرستان اعمال شود.

رئیس هیأت نظارت بر انتخابات لرستان با اشاره به برخی ایرادات وارده از سوی شورای نگهبان به برگزاری الکترونیکی انتخابات سال گذشته تصریح کرد: در صورت رفع نواقص دستگاه انتخابات الکترونیکی شهرستان‎های استان لرستان باید نسبت به آماده سازی شعب اخذ رای برای برگزاری انتخابات الکترونیکی اقدام کنند.

سپهوند عنوان کرد: انتخابات سال گذشته به صورت الکترونیکی در مرحله نخست در شعب اخذ رای مراکز استان‎ها و در مرحله دوم نیز در شعب اخذ رای شهرستان‎ها برگزار شده است.

وی یادآور شد: با توجه به بروز برخی مشکلات در جریان برگزاری الکترونیکی انتخابات سال گذشته در برخی شعب اخذ رای اخذ آراء توسط دستگاه الکترونیکی ملاک قرار داده نشد.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار