فرماندارارومیه بر ضرورت بهینه سازی آب مصرفی در بخش کشاورزی تاکید کرد و گفت : با اجرای روشهای نوین آبیاری و مشارکت کشاورزان می توانیم تا حد زیادی علاوه بر صرفه جویی در مصرف آب و حفظ ذخایرآبی ، روند احیای دریاچه ارومیه را تسریع ببخشیم .
کد خبر: ۲۷۲۱۱۰
تاریخ انتشار: ۱۴ مرداد ۱۳۹۵ - ۲۲:۴۲ 04 August 2016
به گزارش تابناک آذربایجان غربی ، عباس حسن‌خانی در مراسم كلنگ ‌زني عمليات اجرايي شبكه آبياري تحت فشار در اراضي پاياب كانال دلمه محدوده روستاي عسگرآباد كوه در شهرستان اروميه، اظهار كرد: مبالغي كه در راستاي احياي درياچه اروميه صرف مي‌شود هزينه نيست بلكه سرمايه‌گذاري در اين زمينه محسوب مي‌شود و اجراي طرح‌هاي آبياري تحت فشار در اراضي كشاورزي منطقه به احياي درياچه اروميه كمك مي‌كند.
وي با اشاره به محدوديت و كمبود منابع آبي و سفره های زیر زمینی، ادامه داد: در حال حاضر مهم‌ترين معضل در زمينه آب بوده و بايد در اين زمينه برنامه‌ريزي دقيقي صورت گيرد و در راستاي تغيير و ارتقاي شرايط موجود اقدامات لازم اجرايي و عملياتي شود.
هادی بهادری نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی نیز دراين مراسم با بيان اينكه روستاي عسگر آباد كوه شهرستان اروميه از روستاهاي مستعد در زمينه كشاورزي محسوب مي‌شود، اظهار کرد: امروز اين طرح در حدود 305 هكتار از اراضی کشاورزی روستاي عسگر آباد كوه كلنگ‌زني شده و با اجرای طرح 56 درصد در مصرف آب صرفه‌جويي خواهد شد.
بهادری با بيان اينكه ما نمي‌خواهيم دریاچه ارومیه و كشاورزي خود را از دست بدهيم، تصریح کرد: با اجراي سیستم‌های نوین آبیاری در اراضی کشاورزی استان بخش كشاورزي ارتقا خواهد يافت و میزان مصرف آب نیز كاهش می‌یابد و نیز زمینه تسريع احیای درياچه اروميه فراهم می‌شود.
نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: امروز خوشحاليم كه با تلاش مردم و دستگاههای اجرایی ذیربط در زير پل درياچه اروميه سطح آب نیم متر بالا آمده ، برخلاف سال‌هاي قبل كه سطح آن پايين‌تر از وضعیت فعلی بود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار