استاد دانشگاه علوم اسلامی رضوی گفت: ملت ایران و مسؤولان نظام که دلداده امام رضا(ع) هستند باید جهادگونه زندگی کنند و از زندگی جهادی خسته نشوند.
کد خبر: ۲۷۲۸۸۳
تاریخ انتشار: ۱۶ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۵:۰۵ 06 August 2016
به گزارش تابناک از قزوین به نقل از خبرگزاری فارس از آبیک، حجت‌الاسلام حسین شریعتی‌نژاد صبح در دیدار با امام جمعه شهر آبیک به همراه فرماندار آبیک و جمعی از مسؤولان این شهرستان در دفتر امام جمعه شهر آبیک اظهار کرد: کاروان‌های زیر سایه خورشید امسال با شعار «یا امام رضا(ع) شهادت می‌دهیم در راه خدا جهاد کردید» به استان‌های مختلف سفر کرده است.

وی افزود: زندگی آحاد جامعه باید مانند زندگی امام رضا(ع)، زندگی جهادی و بر مبنای تفکر جهادی باشد.

استاد دانشگاه علوم اسلامی رضوی ادامه داد: انسان نباید در زندگی دچار روزمرگی شود یعنی کسی که تفکر جهادی داشته باشد و با تفکر جهاد در راه خدا زندگی کند، نگاهش به زندگی متفاوت می‌شود.

شریعتی‌نژاد اضافه کرد: امام رضا(ع) زندگی جهادگونه داشتند و با آمدن به خراسان کار بزرگی را انجام دادند.

وی خاطرنشان کرد: ملت ایران و مسؤولان نظام که دلداده امام رضا(ع) هستند باید جهادگونه زندگی کنند و از زندگی جهادی خسته نشوند.

این استاد دانشگاه بیان کرد: تمام روایات امام رضا(ع) با رویکرد جهادی است که این امام همام در حدیثی فرموده‌اند« کسی که دغدغه‌اش گره‌گشایی از یک مؤمن است، خداوند گره از کارش می‌گشاید» که در این زمینه که روایت بسیاری نقل شده است.

شریعتی‌نژاد افزود: حجت‌الاسلام رئیسی تولیت آستان قدس رضوی در پیامی که به ما ابلاغ کرده‌اند، اذعان کرده که مفهوم خدمت در حرم امام رضا(ع) معنا پیدا نمی‌کند بلکه مفهوم خادم، مخدوم و خدمت را باید توسعه دهیم.

وی ادامه داد: همه ما می‌توانیم خادم و خدمتگزار حقیقی امام رضا(ع) شده و حق خدمت را به جا آوریم.

گفتنی است در این دیدار مداحان شهرستان آبیک به صورت گروهی در رثای امام رضا(ع) به زبان آذری و فارسی مداحی کردند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار