طرح غربالگری سلامت با همکاری شهرداری پردیس و به مناسبت هفته سلامت در این شهر اجرا شد.
کد خبر: ۲۷۳۱۷
تاریخ انتشار: ۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۴:۵۳ 25 April 2015
به گزارش فارس  طرح غربالگری سلامت با همکاری شهرداری پردیس و شبکه بهداشت و درمان شهرستان اجرا شد.

ایستگاه‌های تست سلامت به منظور دسترسی سریع و آسان شهروندان در پنج نقطه شهر شامل مسجد الغدیر هنگام اقامه نماز و سایر زمان‌ها، سرای محله ابن‌سینا در فاز دو، سرای محله جانبازان در فاز سه، موسسه فرهنگی هنری در پارک شهریار و مرکز بهداشت و درمان شهر برپا شد.

ایستگاه‌های یاد شده به مدت یک هفته برپا بوده و در خدمت شهروندان گرامی هستند.

طرح غربالگری سلامت به منظور غربالگری و تست دیابت، تست فشار خون و تست سرطان (فقط در مرکز بهداشت و درمان) انجام می‌گیرد تا شهروندان به موقع از بیماری‌های احتمالی خود آگاه شده و نسبت به درمان و پیشگیری اقدام کنند.

مجموعه شهرداری پردیس برای اجرای هرچه بهتر طرح غربالگری سلامت نسبت به تهیه دستگاه تست دیابت به همراه دیگر ملزومات نظیر سوزن و نوار اقدام کرد.

همچنین بروشورهایی با عنوان ایمنی غذا شامل پیام‌هایی در خصوص تغذیه سالم، لزوم توجه بیشتر به ورزش و همچنین راه‌های ارتقای سطح سلامت نیز طراحی و چاپ شد و در اختیار شهروندان قرار گرفت.

دیابت یا بیماری قند، یک اختلال متابولیکی یا همان سوخت‌وسازی در بدن است؛ در این بیماری توانایی تولید انسولین در انسان از بین می‌رود یا بدن برابر انسولین مقاوم شده و بنابراین انسولین تولیدی نمی‌تواند عملکرد طبیعی خود را انجام دهد؛ نقش اصلی انسولین پایین آوردن قند خون توسط مکانیزم‌هایی مختلف است.

دیابت دو نوع اصلی دارد؛ در دیابت نوع یک تخریب سلول‌های بتا در پانکراس منجر به نقص تولید انسولین می‌شود و در نوع دو مقاوت پیشرونده بدن به انسولین وجود دارد که در نهایت ممکن است به تخریب سلول‌های بتای پانکراس و نقص کامل تولید انسولین منجر شود، در دیابت نوع دو مشخص است که عوامل ژنتیکی، چاقی و کم تحرکی نقش مهمی در ابتلای فرد دارند.

بر پایه این گزارش؛ ارسال پیامک آغاز هفته سلامت، طراحی، چاپ و نصب بنرهای اطلاع‌رسانی در خصوص این هفته و طراحی، چاپ و نصب بنرهای محل برپایی ایستگاه‌های سلامت نیز از دیگر اقدامات شهرداری پردیس در هفته سلامت شمرده می‌شود.
منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار