کد خبر: ۲۷۳۷۴۱
تاریخ انتشار: ۱۷ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۸:۳۹ 07 August 2016

معاون سیاسی اجتماعی استاندار سیستان و بلوچستان گفت: رسانه ها حلقه وصل مسئولان با مردم هستند و می توانند در آگاهی بخشیدن جامعه تاثیر گذار باشند.

علی اصغر جمشید نژاد شنبه شب در آیینی همزمان با 17 مرداد سالروز شهادت محمود صارمی خبرنگار ایرنا در مزار شریف افغانستان و روز خبرنگار در زاهدان اظهار داشت: خبرنگاران با انعکاس خدمات دولت به مردم می توانند ضمن آگاهی به اقشار جامعه رسالت خود را به نحو شایسته ای ادا کنند.
وی ادامه داد: رسانه ها ضمن انعکاس کمبودهای مردم می توانند با نقد منصفانه از خدمتگذاران خود در راستای رفع مشکلات مردم گام بردارند. 
وی گفت: خبرنگاران با موشکافی و کشف نیازمندی های مردم امکان بهتری را فراهم کنند تا مسئولان بتوانند بهتر با مشکلات جامعه آشنا شوند.
معاون سیاسی اجتماعی استاندار سیستان و بلوچستان افزود: خبرنگاران باید قدرتمند باشند تا بتوانند در جامعه تاثیر گذار و نیازمندی های مردم را از مسئولان خواستار شوند.
جمشید نژاد بیان کرد: رسانه ها باید قدرت کافی داشته باشند تا بتوانند در تصمیم گیری مسئولان نظام جمهوری اسلامی تاثیر گذار باشند.
وی همچنین با اشاره به دستاوردهای برجام گفت: اگر برجام نبود کشور با چالش های بسیار جدی روبه رو شده بود.
وی افزود: کشورهای غربی با تحریم های ظالمانه قراربود هر ساله 20 درصد از خرید نفت خودشان را از ایران کم کنند که با توافق هسته ای به اهداف شوم خود نرسیدند.
معاون سیاسی اجتماعی استاندار سیستان و بلوچستان همچنین با انتقاد از پرداخت یارانه نقدی گفت: 6 هزار میلیارد ریال سالانه در استان یارانه پرداخت می شود در صورتی که این مبلغ را می توانستیم در چرخه تولید هزینه کنیم.
جمشید نژاد اظهار داشت: دولت تدبیر و امید به دنبال آن است که پرداخت یارانه ها را ساماندهی کند تا به افرادی که واقعا نیازمند هستند پرداخت شود.
مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی سیستان و بلوچستان نیز ضمن تبریک روز خبرنگار گفت: سالجاری برای خبرنگاران استان آموزش های متعددی برگزار شد که با استقبال آنان رو برو بوده است.
حسین مسگرانی اظهار داشت: یارانه مطبوعات مناطق کمتر توسعه یافته توسط وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی 3 برابر می شود و این امر می تواند به مطبوعات استان کمک کند.
وی بیان کرد: تشکیل تعاونی و صندوق قرض الحسنه در خانه مطبوعات سیستان و بلوچستان شکل گرفته که با استقبال خوب خبرنگاران رو به رو نشده است.
وی با اشاره به پایان دوره چهار ساله خانه مطبوعات سیستان و بلوچستان بیان کرد: انتخابات این خانه تا 2 ماه دیگر برگزار می شود و از همه خبرنگارانی که می خواهند در این انتخابات شرکت کنند خواسته می شود حضوری فعال داشته باشند.
مدیر هیات مدیره خانه مطبوعات سیستان و بلوچستان نیز گفت: رسالت بسیار بزرگی بر عهده خبرنگاران گذاشته است.
حیدر سرایانی اظهار داشت: عصر کنونی که دنیا به سمت استفاده از ظرفیت های رسانه ها رفته باید خبرنگاران استان نیز بتوانند در این راستا حرکت کنند.
وی با بیان اینکه خبرنگاران همواره در تلاش برای ایجاد امید و گسترش نشاط در جامعه هستند، افزود: اخبار منعکس شده واقعی از سوی رسانه های استان می تواند از انتشار شایعات تا حد زیادی جلوگیری کند.
19 نفر از خبرنگاران و بازنشستگان رسانه های گروهی در پایان تجلیل شدند. 

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار