کد خبر: ۲۷۴۹۸۷
تاریخ انتشار: ۱۹ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۵:۱۰ 09 August 2016
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان گفت: انجام سالانه ۵۰۰ عمل قلب باز یکی از خدمات نظام سلامت در استان است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی درگفت وگو باخبرنگار مهر اظهار داشت: بدنبال تحقق عدالت در دسترسی شهروندان به خدمات بهداشتی و درمانی سالانه ۵۰۰ عمل قلب باز در استان صورت می‌گیرد.

مهدی طباطبایی تصریح کرد: در حال حاضر متخصص قلب بومی در استان نداریم که در تلاشیم تا با گزینش و جذب نیروهای بومی این خلا را رفع کنیم و با تلاش‌های انجام شده هم‌اکنون در بخش قلب با دوره های آموزشی دستیاری این شاخه را راه اندازی کرده ایم و هم اکنون از این افراد استفاده می‌شود.

وی ادامه داد: از علل مرگ و میر در استان ۲۰ درصد متعلق به بیماریهای قلبی و عروقی می‌شود ۶ درصد سرطان و ۱۱ درصد مربوط به سوانح است.

طباطبایی بیان کرد: خوشبختانه طی سال گذشته امید به زندگی در کشور افزایش یافته است بطوری که امید به زندگی قبل از پیروزی انقلاب و اوایل آن ۵۸ سال بود اما اکنون به مدد اقدامات انجام شده بویژه طرح تحول نظام سلامت امیدبه زندگی درزنان ۷۴ و مردان ۷۲ است.

وی خاطرنشان کرد: هم اکنون ۸۵ درصدمردم منطقه پرونده سلامت دارند این درحالیستکه قبل از طرح تحول نظام سلامت عمده خدمات با رویکرد مادر و کودک ارائه می‌شد اما اکنون همه اقشار بویژه سالمندان میانسال نوجوانان وکودکان نیز خدمات دریافت می‌کنند.

طباطبای با اشاره به اینکه ۸۰درصدجمعیت روستایی استان که معادل ۵۰ درصدجمعیت استان است تحت پوشش خانه بهداشت دراستان قراردارند، اظهار کرد: درسال گذشته هیچ موردی در خصوص مرگ ومیرناشی از مالاریا در استان گزارش نشده است.

وی گفت: با اجرای طرح تحولات مهمی در بهبود زیر ساخت های بهداشت و درمان دراستان ایجاد شده است که موجبات رضایتمندی ۹۵ درصدی مردم جنوب و ۹۰ درصدی در شمال استان را فراهم کرده است.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار