معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی استان گفت:جشنواره "سفره ایرانی " با مشارکت استان‌های ایلام، کرمانشاه ، کردستان و همدان ازسوم تا پنجم شهریور ماه در استان کرمانشاه برگزار می‌شود.
کد خبر: ۲۷۵۳۱۰
تاریخ انتشار: ۲۰ مرداد ۱۳۹۵ - ۰۸:۴۲ 10 August 2016

به گزارش تابناک ایلام ؛ "جوریه کلانتری " معاون گردشگری میراث فرهنگی استان ایلام گفت: جشنواره "سفره ایرانی " با مشارکت استان‌های ایلام، کرمانشاه ، کردستان و همدان ازسوم تا پنجم شهریور ماه در استان کرمانشاه برگزار می‌شود.


وی هدف از برگزاری این جشنواره را شناسایی، استانداردسازی و نشان‌دارسازی غذاهای بومی محلی عنوان کرد و گفت: این جشنواره فرصت مناسبی است که ایلامی ها بتوانند غذاهای بومی محلی را با توجه به کیفیت و خواص خود در فرهنگ غذایی دیگر کشورها جا دهند .


کلانتری بیان داشت : در این جشنواره استان های شرکت کننده با معرفی غذاهای محلی ، پیش غذا ، دسر ، دمنوش و انواع نوشیدنی های سنتی رقابت می کنند .


کلانتری ادامه داد :  از واحدهای اقامتی پذیرایی استان و دفاتر خدمات مسافرتی دعوت بعمل آمده که در جشنواره سفره ایرانی  در استان کرمانشاه حضور داشته باشند به همین منظور نیز نشستی با این واحدها برگزار گردید .


کلانتری عنوان کرد : یکی از عناصر بسیار مهم در هر برنامه سفری، خوراک است که خود می‌تواند به عنوان یک جاذبه خاص سیاحتی مطرح شود، خوراک علاوه بر اینکه یکی از ضرورت‌های بقا است، بر اساس دیدگاه‌های موجود این خرده فرهنگ چشیدنی، موجب پیوند صمیمی میان تاریخ و فرهنگ مردم جامعه میزبان با گردشگران می‌شود./م

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار