به شکرانه دهه کرامت، مجتمع بندری شهید رجایی میزبان خادمین حرم مطهر امام رضا (ع) بود تا دیدگان کارکنان حوزه دریایی و بندری استان هرمزگان به زیارت پرچم متبرک شده بارگاه ملکوتی آستان رضوی روشن و منور شود.
کد خبر: ۲۷۵۴۰۹
تاریخ انتشار: ۲۰ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۱:۰۴ 10 August 2016
به گزارش تابناک هرمزگان، "جشن زیر سایه خورشید" فرصت مغتنمی بود تا خدام آستان مقدس امام هشتم در منطقه ویژه اقتصادی بندر شهید رجایی حضور بهم رسانده و حال و هوای ساحل‌نشینان خلیج فارس به عطر شمیم پرچم متبرک به بارگاه ملکوتی امام رضا(ع) متبرک شود.
 
حجت‌الاسلام محمدزاده خادم فرهنگی آستان قدس رضوی در این مراسم که با حضور خیل عظیمی از مسؤولان اداره‌کل بنادر استان هرمزگان و اقشار مختلف حوزه دریایی و بندری برگزار شد، گفت: آوردن پرچم آستان ملکوتی امام رضا (ع) به معنای توسعه حریم این امام بزرگوار به محل کار و سکونت عاشقان اهل‌بیت(ع) در بزرگ‌ترین بندر تجاری کشور است.
 
وی با اشاره به اینکه شفای پرچم امام رضا از پیراهن حضرت یوسف که نابینایان را شفا می داد کمتر نیست، افزود: به دلیل ارتباط قلبی هموطنان با امام هشتم، تبرک، بوسیدن و اشک ریختن با رویت پرچم آن امام همام آلام و دردهای روحی را شفا می‌دهد.
 
خادم فرهنگی آستان قدس رضوی آوردن این پرچم را نشانه دعوت امام رضا(ع) از مومنان عاشق زیارت ایشان دانست و خاطرنشان کرد: آوردن پرچم، دل های شیعیان را زنده می کند و به دلیل تاثیرات و برکات معنوی و مادی، انسان را منقلب می‌کند.
 
ترویج سبک زندگی رضوی با محوریت سبک زندگی جهادی، توسعه معنویی صحن و سرای مقدس و نورانی امام رضا علیه‌السلام و ترویج فرهنگ زیارت از راه دور از جمله مهمترین اهداف جشن زیر سایه خورشید بود.
 
کاروان خدام حرم رضوی امروز یکشنبه هفدهم مردادماه وارد استان هرمزگان شده و به مدت یک هفته تا روز یکشنبه 24 مرداد در این استان حضور خواهند داشت.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار