مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی خراسان شمالی:
مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی خراسان شمالی گفت: 84 درصد از صنایع استان مستقر در شهرک‌ها تعطیل یا با ظرفیت پایین کار می‌کنند.
کد خبر: ۲۷۵۵۶۹
تاریخ انتشار: ۲۰ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۴:۱۲ 10 August 2016

محمدعلی یوسفی پیش از ظهر امروز در نشست خبری با خبرنگاران اظهار کرد: از مجموع واحدهای صنعتی مستقر در شهرک‌ها و نواحی صنعتی استان 24 درصد کاملاً راکد و تعطیل  هستند و حتی مالکان آنها از این واحدها سرکشی نمی‌کنند.

وی بیان داشت: حدود 60 درصد از صنایع استان مستقر در شهرک‌های خراسان شمالی هم با ظرفیت بسیار پایینی کار می‌کنند.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی خراسان شمالی گفت: تنها 14 درصد از صنایع استان با وضعیت خوبی فعالیت دارند.

وی یکی از اقدامات مهم در راستای فعال شدن طرح‌های تولیدی و صنعتی در استان را نام‌نویسی برای ارائه تسهیلات در قالب مصوبات رفع موانع تولید عنوان کرد.

یوسفی تصریح کرد: در همین راستا 213 مورد ثبت درخواست تسهیلات از سوی صاحبان صنایع استان انجام شده که 118 مورد آن در کارگروه استانی به تصویب رسید.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی خراسان شمالی نرخ تسهیلات ارائه‌شده در قالب رفع موانع تولید را 18 درصد برشمرد و گفت: کار پرداخت این تسهیلات به تعدادی از صنایع کوک آغاز شده است و امیدواریم از ماه آینده وارد فاز جدید پرداخت از سوی بانک‌ها شود.

وی پرداخت این تسهیلات را در رونق‌بخش تولیدی و صنعتی استان خراسان شمالی مهم ارزیابی کرد و افزود: با ارائه این تسهیلات شاهد رونق‌بخش تولید و اشتغال خواهیم بود.

یوسفی  به اجرای چهار طرح در شرکت شهرک‌های صنعتی استان هم اشاره کرد و یادآور شد: این طرح‌ها با اعتباری بالغ‌بر 15 میلیارد ریال در حال اجراست.

وی بیان داشت: اجرای شبکه 20 کیلوولت شهرک صنعتی بیدک بجنورد، اجرای طرح شبکه برق در شهرک‌های صنعتی شهرستان‌های فاروج و جاجرم از جمله این طرح‌هاست.

به گفته یوسفی پروژه مجتمع‌های کارگاهی در بجنورد و همچنین طرح فاز دوم شهرک صنعتی بیدک به‌عنوان بزرگ‌ترین طرح جمع‌آوری فاضلاب صنعتی شهرک‌های استان در حال اجراست.

وی خاطرنشان کرد: مطالعه و مکان‌یابی ناحیه صنعتی در شهرستان راز و جرگلان هم در دستور کار شرکت شهرک‌های صنعتی استان خراسان شمالی قرار دارد.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار