مدیرعامل سازمان خدمات طراحی شهرداری قزوین گفت: طرح مناسب‌سازی همه پارک‌های سطح شهر قزوین برای ورود و خروج و تردد معلولان تهیه و آماده شده است.
کد خبر: ۲۷۵۹۲۴
تاریخ انتشار: ۲۱ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۰:۰۰ 11 August 2016
به گزارش تابناک از قزوین به نقل از خبرگزاری فارس از قزوین، محمداسماعیل حافظی در جلسه شورای اسلامی شهر قزوین که در تالار اجتماعات این شورا برگزار شد، با اشاره به اینکه معلولان نیز همانند انسان‌های عادی حق استفاده از امکانات شهری را دارند، اظهار کرد: شهرداری قزوین با هدف ارائه خدمات به آنها رویکرد خوبی را در دستور کار خود قرار داده است.

این مسؤول با بیان اینکه در سال 91 خیابا‌ن‌هایی مانند فردوسی، شهید بابایی آزادگان و خیام مناسب‌سازی شهری شده است، بیان کرد: در سال جاری نیز مطالعات لازم برای مناسب‌سازی خیابان‌هایی از جمله تهران قدیم، سعدی و عدل به صورت جداگانه انجام شده است.

مدیرعامل سازمان خدمات طراحی شهرداری قزوین یادآور شد: مسؤولان مربوطه سازمان خدمات طراحی شهرداری قزوین با هماهنگی چندین معلول اعم از نابینا و ویلچری در شهر قزوین عبور و مرور کردند تا مشکلات آنها به صورت دقیق بررسی و کارشناسی شود و سپس طراحی‌ها بر اساس نیازهای آنها انجام شود.

وی با اشاره به اینکه مسیر پیاده‌روها برای مناسب‌سازی مشخص شده و هزینه مناسب‌سازی، سنگین نیست، ابراز کرد: باید یک محور را به عنوان پایلوت مناسب‌سازی شهری در قزوین انتخاب کنیم و اقدامات لازم را انجام دهیم.

این مسئول بیان کرد: شرایط کار برای مناسب‌سازی شهری فراهم است و با اعلام آمادگی که اعضای شورای اسلامی شهر قزوین کردند می‌توان با توجه به اهمیت کار، این موضوع را در دستور کار قرار داد.

مدیرعامل سازمان خدمات طراحی شهرداری قزوین اظهار کرد: همچنین طرح مناسب‌سازی همه پارک‌های سطح شهر قزوین برای ورود و خروج و تردد معلولان تهیه و آماده شده و بر اساس اولویت‌بندی می‌توان این مکان‌ها را برای عبور و مرور این قشر از جامعه مناسب‌سازی کرد.

حافظی با بیان اینکه 10 درصد جمعیت جهان دچار معلولیت جسمی هستند، ابراز کرد: آنها در انجام یا قسمتی از فعالیت‌های عادی زندگی خود یا اجتماعی به علت وجود نقض مادرزادی یا اکتسابی ضعیف و ناتوان هستند.

وی خاطرنشان کرد: 21 معلولیت تعریف شده است ولی در کشور فقط افرادی که عصا به دست بوده و یا ویلچری هستند، مردم بیشتر فکر می‌کنند که معلول هستند.

مدیرعامل سازمان خدمات طراحی شهرداری قزوین با اشاره به مشکلات تردد معلولان در شهر قزوین گفت: مشکل استفاده از حمل و نقل عمومی، کمبود پارکینگ ویژه‌ی خودروی معلولان، مشکل ورود به ساختمان اداری و آموزشی و پیاده‌روی از جمله این مشکلات است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار