امام جمعه شهرستان خاش با اشاره به اینکه چهره های شاخص در امت اسلام بهترین رهبر و راهنما محسوب می شوند گفت: پیروی از سیرت بزرگان دین رسیدن به سعادت در دنیا و آخرت را برای بشر تضمین می کند.
کد خبر: ۲۷۶۶۷۸
تاریخ انتشار: ۲۳ مرداد ۱۳۹۵ - ۰۷:۱۲ 13 August 2016

  حجت الاسلام محمدحسین میری در خطبه های نماز جمعه این هفته خاش گفت: هفته کرامت و ایام ولادت حضرت امام رضا (ع) بهترین فرصت برای بهره گیری از ظرفیت های ائمه اطهار(ع) برای دور شدن از تاریکی های دنیا و آبادانی آخرت است.
امام جمعه خاش از میزبانی مردم شهرستان خاش از کاروان خادمان حرم رضوی قدردانی کرد.
وی با گرامی داشت مناسبتهای هفته ضرورت تجلیل از آزادگان و ایثارگران را متذکر شد و اظهار داشت: باید زمینه ای فراهم شود که فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه گسترش یابد.
وی همچنین از اقدامات دولتمردان برای خدمت به محرومان و نیازمندان قدردانی کرد.

***وحدت عامل مهم خنثی سازی توطئه های دشمنان
امام جمعه اهل سنت خاش نیز در خطبه های نماز جمعه ضرورت حفظ وحدت و یکپارچگی در جامعه را برای خنثی سازی توطئه های دشمنان خواستار شد و گفت: دشمنان امت اسلام با ایجاد اختلاف و تفرقه می خواهند برنامه های شوم خود را برای نابودی مسلمانان پیاده کنند.
مولوی محمدعلی شهنوازی از تلاشهای دولتمردان و بویژه خدمات شهرداری به شهروندان خاش تجلیل کرد.
امام جمعه مسجد جامع الخلیل اهل سنت خاش نیز در خطبه های نماز جمعه این هفته گفت: هر چیزی که خلق شده وحدانیت الله ذوالجلال را بیان می کند، ملک و پادشاهی و حمد و تعریف فقط شایسته ذات اوست و موت و حیات، عزت و ذلت، شب و روز، بیماری و سلامتی، فقیری و غنی گری در دست و اراده پرودگار متعال است.
مولوی محمدعثمان قلندرزهی افزود: خرج کردن در راه الله متعال برای اعتلای کلمه الله است و در اهمیت آن بارها در قرآن کریم آیاتی نازل شده است.
وی از حضور استاد شاکرنژاد قاری بین المللی قرآن کریم در اجتماع پرشور مردم شهرستان خاش تجلیل کرد و اظهار داشت: فیض بردن از آیات کلام وحی و استفاده از خادمان قرآن از فضیلت بالایی برخوردار است لذا همگان را توصیه می کنیم از ظرفیت عالمان و حافظان و قاریان قرآن کریم بهره ببرند.
سپس استاد حامد شاکرنژاد با تلاوت رسا و شیوا و زیبای آیاتی چند از کلام الهی جمع پرشور مردم شهرستان خاش و مشتاقان کلام پروردگار را سیراب کرد.
استاد شاکرنژاد با قدردانی از استقبال خوب مردم خاش از هیات خادمان قرآن در مسجد جامع الخلیل اظهار داشت: برای من باعث افتخار است که در جمع خادمان و دلسوزان و مشتاقان شنیدن صدای قرآن کریم حاضر هستم و این عشق و علاقه، من را برای انس گرفتن با قرآن بیشتر دلگرم می کند.
خاش در 185 کیلومتری جنوب زاهدان مرکز سیستان و بلوچستان واقع شده است.
7310 / 6081

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار