سرپرست حوزه هنری استان فارس گفت: این مرکز در سفر رییس جمهور و هیات دولت به استان فارس سه طرح فاخر در حوزه فرهنگ و هنری استان فارس را برای تصویب و اختصاص بودجه ارایه کرده است.
کد خبر: ۲۷۶۹۰
تاریخ انتشار: ۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۰۹:۵۶ 26 April 2015
تابناک فارس به نقل از ایرنا:مهدی نجابت بیان کرد: ساخت پردیس سینمایی شیراز یکی از طرح های ارایه شده حوزه هنری است که بسیاری از هنرمندان فارس و شیراز چشم انتظار تصویب این بودجه در سفر هیات دولت به فارس هستند.

وی افزود: برای اجرای این طرح اعتباری بالغ بر 15 میلیارد تومان پیش بینی شده است و هم اینک زمینی به مساحت دو هزار و 700 متر مربع در اختیار حوزه هنری است که عملیاتی شدن آن نیازمند سرمایه گذاری است.

نجابت ایجاد خانه هنرمندان استان فارس را دیگر طرح این مرکز عنوان کرد و اظهارداشت: اعتبار پیش بینی شده برای اجرای این طرح نیز معادل پنج میلیارد تومان است که امیدواریم محقق شود.

وی اضافه کرد: برای این طرح نیز زمینی به مساحت دو هزار و 500 متر مربع شناسایی شده است که امیداوریم با عنایت ویژه دولت تدبیر و امید بتوانیم این زمین را تملک و در جهت مرمت و بازسازی آن اقدام کنیم.

او ادامه داد: ابجاد مرکز تعزیه و پژوهشکده هنرهای آیینی بااعتباری بالغ بر پنج میلیارد تومان از دیگر طرح های حوزه هنری فارس برای نخستین سفر رئیس جمهور و هیات دولت تدبیر و امید به فارس است.

نجابت عنوان داشت: برای این طرح نیز مجموعه ای در بافت قدیمی شهر شیراز که برای نشر و گسترش هنر تعزیه نیز وقف شده است، مشخص شده و با اعتباری که دولت به اجرای این مهم اختصاص دهد این مرکز مرمت و قابل استفاده می شود.

وی افزود: این سه طرح از مطالبات اصلی هنرمندان استان فارس است که عنایت ویژه دولت تدبیر و امید به هنرمندان و فرهنیختگان استان را خواستاریم.

او گفت: تمرکز فعالیت های ما در سال 94 نیز بر اجرای این سه طرح فاخر فرهنگی و هنری در استان و تحول در بخش فرهنگ فارس است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار