رئیس هیئت شطرنج استان همدان گفت: آمادگی خود را برای برگزاری میزبانی مسابقات قهرمانی کشور، مسابقات رده های سنی و جشنواره شطرنج به فدراسیون اعلام خواهیم کرد.
کد خبر: ۲۷۷۱۵
تاریخ انتشار: ۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۳:۴۸ 26 April 2015

رئیس هیئت شطرنج استان همدان گفت: در تقویم ورزشی فدراسیون شطرنج کشور به دنبال موافقت فدراسیون برای برگزاری مسابقات قهرمانی کشور در همدان هستیم.

به گزارش مهر؛ احمد علی بابایی با اشاره به تدوین تقویم ورزشی فدراسیون شطرنج کشور اظهار داشت: مجمع عمومی فدراسیون کشور ۱۲ اردیبهشت برگزار می شود که هیئت شطرنج استان همدان به دنبال گرفتن مسابقات قهرمانی کشور در سال ۹۴ در همدان است.

وی افزود: آمادگی خود را برای برگزاری میزبانی مسابقات قهرمانی کشور، مسابقات رده های سنی و جشنواره شطرنج به فدراسیون اعلام خواهیم کرد که در صورت موافقت فدراسیون در تقویم ورزشی فدراسیون شطرنج در سال ۹۴ ثبت شده و نوید روزهای خوبی برای ورزش شطرنج در سال جاری در همدان خواهد داد.

بابایی درباره تقویم ورزشی هیئت شطرنج استان همدان گفت: تقویم ورزشی هیئت در چند روز آینده تکمیل خواهد شد و بر روی سایت اطلاع رسانی هیئت شطرنج استان همدان قرار خواهد گرفت و علاقه مندان می توانند از این تقویم بازدید کنند.

رئیس هیئت شطرنج استان همدان ابراز امیدواری کرد: مانند سال گذشته امسال نیز سال پر باری برای ورزش شطرنج استان همدان باشد.

وی با بیان اینکه به دنبال برگزاری مسابقات شطرنج قهرمانی استان هستیم، بیان کرد: مسابقات شطرنج قهرمانی استان همدان از روز چهارشنبه ۹ اردیبهشت ۹۴ برگزار می شود.

بابایی یادآور شد: این مسابقات در هفت یا ۹ دور به روش سوئیسی برگزار می شود و مقررات فدراسیون جهانی شطرنج حاکم بر مسابقات خواهد بود و مبلغ ورودی برای بازیکنان همدانی ۳۵ هزار تومان و برای بازیکنان شهرستانی ۲۵ هزار تومان است و خوابگاه به صورت رایگان در اختیار ورزشکاران شهرستانی قرار خواهد گرفت.

سیزدهمین دوره مسابقات لیگ برتر شطرنج کشور

رئیس هیئت شطرنج استان همدان با اشاره به فواید این رشته گفت: شطرنج باعث رشد مغز و ذهن و بروز تفکر، خلاقیت و نوآوری در افراد می شود به همین علت می بینیم که کشورهای توسعه یافته و پیشرفته در این زمینه ورود پیدا کرده تا ذهن کودکان خود را پرورش دهند.

بابایی با بیان اینکه شطرنج باید به بدنه کودکستان ها و آموزش و پرورش ورود پیدا کند، بیان کرد: این رشته ورزشی باید در قالب فوق برنامه و یک برنامه کمک درسی فوق العاده وارد بدنه آموزش کشور شود.

وی عنوان کرد: شطرنج ذهن دانش آموزان را درگیر می کند که در طول محصل بودن راحت بتوانند مسئله ها را حل کنند چون ذهن پویا و جستجوگر می شود.

رئیس هیئت شطرنج استان همدان با بیان اینکه حضور استاد بزرگ شطرنج کشور در همدان نقطه عطفی برای ورزش شطرنج استان بود، گفت: سال گذشته پس از رایزنی های مختلف با استاد بزرگ بین المللی شطرنج کشورمان احسان قائم مقامی به توافق رسیدیم و چندین بار این استاد بین المللی شطرنج کشورمان به همدان سفر کرد که این امر یکی از اقدامات خوب هیئت در سال گذشته بود.

بابایی افزود: همچنین خوشبختانه استقبال خانواده های همدانی از کلاس آموزشی استاد بزرگ شطرنج احسان قائم مقامی مطلوب و راضی کننده بود.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار