امام جمعه ایلام:
نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام گفت: ماشیعیان به شدت نیازمندامامت وولایت هستیم و اگر بحث امامت ائمه اطهار را مطرح می کنیم ولایت فقیه نیز در همان امتداد است و بین امامت و ولایت هیچگونه افتراقی وجود ندارد.
کد خبر: ۲۷۷۳۴۲
تاریخ انتشار: ۲۴ مرداد ۱۳۹۵ - ۰۹:۳۳ 14 August 2016
به گزارش تابناک  ایلام؛حجت الاسلام و المسلمین محمدنقی لطفی شنبه شب در آیین اختتامیه هشتمین دوره طرح ولایت ویژه دانشجویان بسیجی دانشگاه های استان ایلام اظهار کرد: دشمن جایگاه ولایت فقیه در کشور ما را خوب شناخته به همین دلیل است که در 38 سال گذشته به صورت مستمر علیه این جایگاه دشمنی می کند.


وی با بیان اینکه آنها می دانند که ولی فقیه چقدر در عزت و اقتدار این نظام موثر است و کارنامه نظام نیز نشان می دهد که موفقیت از آن کیست، افزود: پشتیبانی، حضور و بصیرت مردم نیز هست اما آنچه مهم است رهبری و سکانداری ولی فقیه زمان شناس و دشمن شناس است. 

حجت الاسلام لطفی تاکید کرد: اسرائیل در طول 65 سال قدرت بلامنازع منطقه و خاورمیانه بود اما اکنون به برکت وجود ولایت فقیه در پشت مرزهای خود متوقف شده و به شکست در برابر حزب الله بعنوان گروه تربیت شده مکتب امام و رهبری اذعان می کنند.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام یادآور شد: در این سال ها آمریکا چند حکومت منطقه را ساقط کرده است اما هنر امام و رهبری اینکه همواره مردم را به میدان دعوت کردند و با کشاندن مردم به صحنه، حکومت شاه را ساقط کرد و حکومت اسلامی را جایگزین آن کرد.

وی افزود: کودتای ترکیه که با حمایت آمریکا، اسرائیل و عربستان سعودی انجام شد به این دلیل شکست خورد که مردم به صحنه آمدند و این راهی است که امام و رهبری به جهانیان نشان دادند.

حجت الاسلام لطفی گفت: 27 سال از زعامت و رهبری مقام معظم رهبری می گذرد و ببینید اکنون در زمینه عزت و اقتدار بین المللی در چه جایگاهی هستیم و این از برکات ولی فقیه است که باید در جامعه تبیین شود.

وی تاکید کرد: داعش مولود نامشروع مثلث آمریکا، اسرائیل و عربستان برای بدنام کردن اسلام و مقابله با نظام اسلامی ایجاد شد اما اکنون به برکت ولایت فقیه نفس های آخر خود را در عراق و سوریه می کشد.

امام جمعه ایلام یادآور شد: دشمنان امروز امنیت ما را نشانه گرفته اند و این برای آمریکا وحشت آفرین است که دور تا دور ایران اسلامی را نا آرام کرده اما نتوانسته حتی یک روستا یا شهر ما را نا آرام کند.

وی خاطر نشان کرد: 37 سال است با همه شیاطین جهان در جنگ نظامی، امنیتی و سیاسی هستیم اما سربلند بیرون آمده ایم و اگر در بحث اقتصادی نیز اینگونه عمل می کردیم اکنون در این زمینه نیز با مشکلی مواجه نبودیم.

وی ادامه داد: دشمن بدنبال جدایی انداختن بین جوانان و ولایت و دفاع مقدس است و می خواهد از طریق به فراموشی سپردن فرهنگ بسیجی و ایثار و شهادت فرهنگ جدید وارداتی خود را جایگزین کند.

حجت الاسلام لطفی گفت: در بحث برجام نیز یکی از اهداف آمریکا در سایه نفوذ اقتصادی، فرهنگی و سیاسی اینکه مولفه های پیروزی آفرین ما را بگیرند و برای آنها جایگزین نیز دارند بنابراین همه باید هوشیار باشیم و در بحث های مرتبط، با طرح ولایت باید مطرح و شناسانده شوند.


نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام با بیان اینکه ولایت بعنوان یک اصل اعتقادی در معارف دین اسلام بخصوص معارف رضوی بسیار مورد بحث و تحقیق قرار گرفته است، افزود: هیچ موضوعی مهمتر از بحث ولایت نیست و محور بیشتر بحث ها و مناظرات امام رضا (ع) با دانشمندان آن زمان نیز حول محور ولایت بود.

حجت الاسلام لطفی اظهار کرد: امامت و ولایت از عمیق ترین مباحث اعتقادی ماست و بشدت به آن نیازمندیم و اگر بحث امامت ائمه اطهار را مطرح می کنیم ولایت فقیه نیز در همان امتداد است و بین امامت و ولایت هیچگونه افتراقی وجود ندارد.

وی یادآور شد: اینکه در حکومت سیاسی اسلامی ولی فقیه همان اختیارات امام را دارد چیز تازه ای نیست و امام خمینی(ره) سال ها پیش از انقلاب اسلامی طرح حکومت اسلامی با محوریت ولایت فقیه را مطرح کردند.

وی تاکید کرد: ولی فقیه با شرایط دارای شرایط منحصر بفرد اجتهاد و عالم دینی است اما عده ای در تریبون های دینی اظهاراتی مبنی بر تفاوت بین امامت و ولایت فقیه مطرح می کنند به این معنا که حکومت اسلامی نیست در حالیکه نسبت به بحث ولایت فقیه این همه برکات نصیب ما شده است.

هشتمین دوره استانی طرح ولایت با عنوان خط امام (ره) با حضور بیش از 170 نفر از دانشجویان دانشگاه های استان ایلام برگزار شد.


هدف از برگزاری دوره، آشنایی دانشجویان با مبانی اندیشه اسلامی،کادرسازی و تربیت نیروهای هم طراز انقلاب در جامعه است و دانشجویان پس از موفقیت در آزمون ورودی و مصاحبه به دوره دعوت شده اند.

در این دوره بیش از 70 ساعت کلاس آموزشی مبانی اندیشه اسلامی در حوزه های معرفتی، بصیرتی، مهارتی، تشکیلاتی با حضور اساتید مجرب موسسه آموزشی پژوهشی حضرت امام (ره) و اساتید برجسته استانی نیز برگزار شد.

همچنین بیش از 20 همایش در موضوعات مختلف از جمله تحلیل شرایط روز کشور و تحولات منطقه، طب اسلامی، فرقه های ضاله و انحرافی، آسیب های اجتماعی، امر به معروف، گفتمان انقلاب اسلامی، جنگ نرم، اقتصاد مقاومتی، سبک زندگی، و تربیت اسلامی در دروه طرح ولایت امسال برگزار شد.

عاوه بر همایش ها و برنامه های آموزشی، برنامه شبی با شهدا، یادواره شهدای مدافع حرم، نمایشگاه حجاب و عفاف، پخش فیلم، غبار روبی مزار شهدا و برنامه های ورزشی و تفریحی از دیگر برنامه های هشتمین دوره استانی طرح ولایت است./م
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار