کد خبر: ۲۷۸۰۸۰
تاریخ انتشار: ۲۵ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۰:۱۷ 15 August 2016

به گزارش تابناک لرستان به نقل از پایگاه تحلیلی خبری " منار" نویسنده و پژوهشگر لرستانی معتقد است با برگزاری هفته‎های فرهنگی، بسیاری از افرادی که در چارچوب ذهنی‎شان لرستان به گونه‎ای دیگر شکل گرفته است با ابعاد دیگری از این استان آشنا می‎شوند.

هفته فرهنگی لرستان؛ فرصت‌ها و چالش‌ها/9

"ایرج کاظمی"؛ نویسنده و پژوهشگر لرستانی اظهار کرد: با توجه به این که اغلب اینگونه برنامه‎های هفته فرهنگی در محلی غیر از استان برگزار می‎شود برای معرفی به افرادی که با لرستان و تاریخ آن آشنا نیستند بسیار موثر است زیرا در مدت این چند روز برنامه‎هایی برای معرفی هویت فرهنگی، تاریخی، نژادشناسی و ... در رابطه با استان برگزار می‎شود.

وی افزود: با برگزاری هفته‎های فرهنگی، بسیاری از افرادی که در چارچوب ذهنی‎شان لرستان به گونه‎ای دیگر شکل گرفته است با ابعاد دیگری از این استان آشنا می‎شوند.

کاظمی عنوان کرد: باید نشان دهیم که لرستان در طول 37 سال پس از انقلاب در زمینه‎های مختلف چه نقش و تحولاتی داشته است.

این محقق لرستانی در ادامه گفت: نشان دهیم در طول بیش از سه دهه چه تحولات اقتصادی، سیاسی و فرهنگی داشته‎ایم و در کنار این معرفی‎ها در نمایشگاه‎ها، صنایع دستی و آثار هنری را به نمایش درآوریم.

وی اظهار کرد: لرستان را به‎عنوان سرزمین مفرغ و بلوط می‎شناسیم. باید بگوییم که در موزه لوور پاریس، بهترین مفرغ‎های شناخته‏شده جهان متعلق به لرستان است.

کاظمی افزود: همینطور می‎بایست میزان پیشرفت دانشگاه‎های لرستان در طول 37 سال گذشته را نشان داد. آثار نویسندگان، محققین و پژوهش‎گران از جمله مواردی است که در معرفی فرهنگ و میزان تحولات این حوزه بسیار تاثیرگذار است.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار