مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اردبیل گفت: ضروری است برنامه ششم در استمرار برنامه‌های توسعه قبلی و با توجه ویژه به حوزه فرهنگ تدوین شود.
کد خبر: ۲۷۸۳۹۴
تاریخ انتشار: ۲۵ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۵:۰۱ 15 August 2016
حجت‌الاسلام مهدی ستوده در گفتگو با خبرنگار مهر تصریح کرد: برنامه پنجم توسعه در حوزه‌های فرهنگی و دینی و حتی هنر آن چنان که انتظار می‌رفت عملیاتی نشده است و لازم است مصوبات برنامه ششم بر اساس سند چشم‌انداز ۱۴۰۴ و با هدف رفع کاستی‌ها تدوین شود.

وی افزود: در این راستا توجه به زیرساخت‌ها مورد نیاز است بطوریکه زیرساخت‌های فرهنگی به مکمل یکدیگر تبدیل شوند و دستگاه‌های فرهنگی به جای پراکندگی بتوانند هم‌افزایی داشته باشند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان افزود: علاوه بر زیرساخت‌ها در راستای اجرای برنامه‌های فرهنگی و کارکرد نرم‌افزاری نیز با مشکلاتی همراه هستیم و پیشنهاد می‌شود نمایندگان مجلس به جنبه نرم‌افزاری مصوبات برنامه ششم در بخش فرهنگ کشور بیش از جنبه سخت‌افزاری توجه داشته باشند.

ستوده با اذعان به اینکه بیشترین مشکلات حوزه فرهنگ به اجرای برنامه‌های فرهنگی گره‌ خورده است، ادامه داد: انتظار ما این است اعتبارات فرهنگی بر اساس توانمندی دستگاه‌ها اختصاص یابد؛ بطوریکه در وضعیت فعلی مشاهده می‌شود به توانمندی دستگاه‌ها توجه نمی‌شود.

وی با ذکر مثالی به برنامه‌های روی زمین مانده اداره کل تبلیغات اسلامی استان اشاره کرد و گفت: از جمله کنگره شعر عاشورایی، پژوهش‌های دینی و مذهبی، کارگاه‌های اطلاع‌رسانی فرقه‌های نوظهور و نحله‌های انحرافی و تربیت داور و مربی قرآنی به دلیل کمبود اعتبارات در سال گذشته اجرا نشده است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان با اشاره به منویات رهبری مبنی بر اینکه جامعه باید چهره دینی و مذهبی داشته باشد، اضافه گرد: برای تحقق این مهم لازم است دستگاه‌های فرهنگی در راستای تنویر افکار عمومی و بصیرت افزایی جوانان گام بردارند  و این سیاست نیز نیازمند اختصاص اعتبارات مناسب است.

ستوده به ضرورت نگاه خوش بینانه و اعتباردار به دستگاه‌های فرهنگی از جمله تبلیغات اسلامی، حوزه هنری، ورزش و جوانان، ارشاد اسلامی و کتابخانه‌های عمومی اشاره و تأکید کرد: لازم است در برنامه ششم توسعه منویات رهبری در خصوص ترویج معارف قرآنی نیز مدنظر قرار گیرد.

وی افزود: هر چند در حوزه تفسیر و معنی آموزی قرآن اقدامات شایان توجهی انجام شده است اما در خود استان اردبیل نیازمند تخصیص اعتبارات مناسب برای تربیت حافظان و مفسران قرآنی هستیم.

وی متذکر شد: در بحث هنر و کتاب نیز باید به اعتبارات دستگاه‌های فرهنگی متولی توجه شود تا بتوان در نهایت به اجرای بهینه برنامه‌های فرهنگی اقدام کرد.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار