رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان پاکدشت از برگزاری اردوی جهادی این جمعیت در منطقه دشت لار ، محل استقرار عشایر خبر داد .
کد خبر: ۲۷۸۷۷۷
تاریخ انتشار: ۲۶ مرداد ۱۳۹۵ - ۰۹:۱۶ 16 August 2016
ابراهیم تاجیک نوری  اظهار کرد: اعضای جوانان و داوطلبان جمعیت هلال احمر با حضور در منطقه دشت لار ، منطقه استقرار عشایر استان تهران در دوران کوچ ییلاقی ، خدمات پزشکی ، آموزشی و فرهنگی خود را به عشایر ارائه کردند.
وی افزود : طرح اردوهای جهادی با هدف تقویت روحیه ایثار و تعاون بین اعضای داوطلب، رویارویی اعضا با مشکلات روستاییان و توجه و احترام به موازین ارزشی و فرهنگی و آداب و رسوم جامعه روستایی برگزار می شود.
تاجیک نوری گفت: این اردوی جهادی یک روزه با محوریت خدمات بهداشتی و آموزشی توسط داوطلبان و اعضای امدادگر جمعیت هلال احمر پاکدشت در منطقه لار برگزار شد و طی آن ضمن برپایی ایستگاه آموزشی سلامت ویژه خانواده های عشایر، امکاناتی نظیر غرفه کودکان ، برگزاری مسابقات فرهنگی و ورزشی، توزیع بروشورهای آموزشی، توزیع محصولات فرهنگی و بهداشتی از قبیل مسواک، خمیر دندان و حوله در این منطقه انجام و بین عشایر توزیع شد.
وی توزیع کیف های کمری کمک های اولیه به عشایر و کتابچه های آموزشی کمک های اولیه به عنوان دیگر اقدامات جمعیت هلال احمر شهرستان پاکدشت در این اردوی یک روزه در منطقه لار یاد کرد.
تاجیک نوری هدف از انجام این برنامه را ارایه آموزش های امدادی و بالا بردن سطح بهداشتی عشایر، پیشگیری از حوادث و بلایای طبیعی و مشارکت اعضای جوانان عشایر در فعالیت های عام المنفعه و بشردوستانه اعلام کرد.
بیش از سه هزار خانوار عشایر در استان تهران زندگی می کنند.
عشایر استان تهران با دارا بودن بیش از 81 هزار رأس دام سبک به مدت یکصد روز در منطقه ییلاقی دشت لار مستقرند.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار