عضو کمیسیون خدمات شهری شورا:
عضو شورای اسلامی شهر قم گفت: وضعیت سد معبر در تمامی نقاط شهر به خصوص در هسته مرکزی و اطراف حرم مطهر اصلا مطلوب نیست.
کد خبر: ۲۷۹۸۴۱
تاریخ انتشار: ۲۷ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۶:۴۰ 17 August 2016
به گزارش تابناک قم، الهام ارجمند در خصوص خدمات شهری در قم گفت: حضور دست فروشان در پیاده روها به خصوص بر روی پل حجتیه از جلوی مسجد امام حسن عسگری (ع) و مقابل پاساژهای اطراف حرم نامطلوب است و تردد افراد پیاده رو به سختی انجام می شود.

ارجمند بیان کرد: وضعیت سد معبر در پیاده روها موجب می شود مردم به ویژه کودکان و زنان به سختی تردد کنند و حتی برای تردد به خیابان ها می روند که این امر خطراتی را در پی دارد و اینها نشان می دهد علی رغم اقدامات لازم موفقیتی در رفع سد معبر به دست نیامده است.

وی با اشاره به معضل ترافیک که به واسطه سد معبر ایجاد می شود، افزود: در این زمینه در مناطق دیگر از جمله ورودی پردیسان با هجوم وانت بارها مواجه ایم که موجب ترافیک شدید می شود چرا که مردم برای خرید مایحتاج خود توقف می کنند و دائما ترافیک به وجود می آید.

عضو شورای اسلامی شهر قم پیرامون راهکاری در جهت مقابله با سد معبر عنوان کرد: باید این مهم ساماندهی شود و ایجاد فضاهای مناسب برای بازارهای هفتگی می تواند نقش موثری در ساماندهی وضعیت ترافیک داشته باشد.

ارجمند گفت: در این میان ماموران سد معبر نیز وظیفه دارند با برخورد مناسب مانع از سد معبر شوند و به بهترین نحو این معضل را مدیریت نمایند چرا که سد معبر علاوه بر مشکلات ترافیکی چهره شهر را نازیبا می کند.

وی عنوان کرد:حذف پارکینگ از مجتمع های تجاری در قبال جریمه و پرداخت پول موجب می شود مجتمع های بزرگ بدون پارکینگ راه اندازی شود که افراد مجبور باشند در خیابان ها پارک نمایند و ترافیک ایجاد شود.

ارجمند در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه در زمینه خدمات شهرداری به مردم اولویت های بیشماری وجود دارد که ایمنی پارک ها و بوستان ها یکی از این اولویت ها است، گفت: بیش از 100 بوستان قم ایمن سازش شده است اما همچنان با پارک ها و بوستان هایی مواجه هستیم که نیاز به ایمن سازی دارند.

ارجمند بیان کرد:در رابطه با ایمن سازی پارک ها و بوستان ها با جان مردم سر و کار داریم برای نمونه در بوستان هایی که با خطر برق گرفتگی همراه است باید تکنسین های برق این مشکل را به طور فنی رفع کنند.

وی گفت:گاهی در این مواقع تنها با یک بنر می گویند خطر برق گرفتگی وجود دارد در حالی که کودکان سواد خواندن ندارند و خانواده ها نیز ممکن است دقت لازم برای خواندن این بنرها نداشته باشند و جان خود و عزیزانشان در خطر باشد.

عضو شورای اسلامی شهر قم ظهار کرد: در فصل تابستان حضور مردم در پارک ها و بوستان ها زیاد می شود و شهرداری وظیفه دارد در جهت ایمن سازی این فضاها تلاش کند و مشکلاتی از قبیل روشنایی می تواند در شب برای مردم خطر آفرین باشد.

ارجمند اظهار کرد: مردم مطالبه گر هستند و از ما می خواهند در قبال پروژه های نیمه تمام و مسئولیت هایمان پاسخگو باشیم و این پاسخگوئی مهم ترین رسالت است.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار