درخواست کیانیان از جوانان ارومیه : تمام جوانان ارومیه هر هفته روزهای پنجشنبه با حضور در دریاچه ارومیه و جاده میان گذر و برگزاری برنامه های تئاتر و موسیقی برای دریاچه ارومیه سعی کنند تا حس تعلق به دریاچه ارومیه را به صورت مستمر زنده نگه دارند.
کد خبر: ۲۸۰۵۴۷
تاریخ انتشار: ۲۹ مرداد ۱۳۹۵ - ۰۱:۲۷ 19 August 2016
به گزارش تابناک آذربایجان غربی رضا کیانیان بازیگر و هنرمند نامی کشور امروز در فرهنگسرای جوان ارومیه در گردهمایی بزرگ « من دریاچه هستم » با درخواست از مسئولین استان و کشور برای آزادی افرادی که به خاطر نگرانی از خشک شدن دریاچه ارومیه بازداشت شده اند ، گفت :  من از استاندار محترم ارومیه و آقای دکتر روحانی درخواست میکنم برای بچه هایی که به خاطر دریاچه ارومیه در حبس هستند تدبیری بیاندیشند و با قوه محترم قضائیه صحبت کنند تا این بچه ها زودتر آزاد بشوند و به (نزد) خانواده های خودشون برگردند. چون اینها بچه های همین شهر هستند و هیچ کار ضد امنیتی انجام ندادند و دلشون برای کشور خودشون و دریاچه ارومیه تپیده.
وی در رابطه با اهمیت احیای دریاچه ارومیه نیز پیشنهاد داد مسئولین احیای دریاچه ارومیه با راه اندازی کمپینی از همه مردم ایران و جهان بخواهند تا در احیای این دریاچه فعال شوند.
وی در بخش دیگری از صحبتهای خود ضمن تقدیر از حساسیت مردم نسبت به دریاچه ارومیه از کشاورزان ساکن ارومیه و استانهای همجوار نیز درخواست نمود با استفاده از آبیاری قطره ای در صرفه جویی از مصرف آب، پیش قدم شوند.

کیانیان از مردم ارومیه خواست با صرفه جویی بهتر در مصرف آب الگوی مناسبی برای مردم سایر شهرها و استانها و دولت باشند.
وی در پایان پیشنهاد داد تمام جوانان ارومیه هر هفته روزهای 5شنبه با حضور در دریاچه ارومیه و جاده میان گذر و برگزاری برنامه های تئاتر و موسیقی برای دریاچه ارومیه سعی کنند تا حس تعلق به دریاچه ارومیه را به صورت مستمر زنده نگه دارند.
همچنین پیشنهاد داد تا همه ساله  یک جشنواره هنری سراسری در تمام ایران با موضوع دریاچه ارومیه  برگزار شود تا در این خصوص آثار هنری از قبیل شعر، تئاتر، موسیقی و سایر آثار هنری جمع آوری گردد تا کمکی برای ایجاد حساسیت تمام مردم ایران در رابطه با زنده نگه داشتن دریاچه ارومیه گردیده و قلب تمام مردم ایران برای این دریاچه بطپد. همینطور این جشنواره بین المللی گردد تا قلب مردم سایر کشورها هم برای این دریاچه بطپد.




اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار