وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت:در هشت سال 2 دولت گذشته انجام نشده آنهم با نفت بشکه ای 120 دلار، اظهار داشت: آیا می شود کشور را با شعار و پلیسی اداره کرد یا باید به زیرساخت های کشور توجه کرد و آن را توسعه داد.
کد خبر: ۲۸۰۶۹۰
تاریخ انتشار: ۲۹ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۴:۱۴ 19 August 2016
تابناک فارس به نقل از شبستان: دکتر محمود واعظی، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات دولت «تدبیر و امید» دیروز (28مرداد) در مراسم افتتاح پروژه های مخابراتی فارس با اشاره به اینکه فارس استانی غنی از همه لحاظ است، بر لزوم شکر نعمت تاکید کرد و گفت: همه باید قدردان نعمت های الهی باشیم.

وی با تاکید بر اینکه مخالف حضور تفکرات مختلف نیستیم و آن را مایه بالندگی و شکوفایی می دانیم، اضافه کرد: انتقاد صحیح جزیی برای پیشرفت کار ما مسئولین است.

این عضو هیئت دولت با تاکید بر اینکه در برخی از مواقع خط فاصله بین انتقاد و تخریب را قاطی می کنند، افزود: انتقاد مشفقانه را باید پذیرفت اما هر کسی با هر تفکری به دنبال تخریب قوا باشد باید با او برخورد کرد چرا که او نگاهی به توسعه و سازندگی کشور ندارد.

واعظی اضافه کرد: برخی به دنبال تخریب دولت هستند به جای ایجاد امید را با نوشته ها و صحبت هایشان به مردم منتقل کنند، ناامیدی را به مردم انتقال می دهند.

وی با تاکید بر اینکه کارهای زیربنایی که نمود داشته باشد در هشت سال 2 دولت گذشته انجام نشده آنهم با نفت بشکه ای 120 دلار، اظهار داشت: آیا می شود کشور را با شعار و پلیسی اداره کرد یا باید به زیرساخت های کشور توجه کرد و آن را توسعه داد.

دکتر واعظی با یادآوری این مطلب که برخی برای آنکه جوابی در توسعه کشور ندارند در راستای تخریب دولت فعلی فرار رو به جلو می کنند، اضافه کرد: مردم باید به دنبال این مسئله باشند علی رغم همه فضاسازی ها، کسانی انتخاب کنند که به دنبال توسعه کشور هستند.

وزیر ارتباطات با اشاره به خدمات دولت، افزود: آرامش، امنیت و ارتقا ارزش های فرهنگی برای این دولت مهم است و این دولت توانسته است جایگاه واقعی نظام اسلامی را در منطقه و جهان احیا کند و امروز ایران اسلامی به عنوان یک بازیگر مهم در منطقه و جهان نقش آفرینی می کند و بسیاری از مسائل بدون تعامل ایران حل شدنی نیست.

وی با اشاره به اینکه با درایت و مدیریت هوشمندانه رهبری معظم انقلاب (مدظله العالی) امروز کشور از امنیت خوبی برخوردار است، اظهار داشت: محدودیت هایی که به واسطه تحریم ها به نظام و مردم تحمیل کرده بودند، برداشته شد، تحریم هایی که قصد داشت مردم در برابر خواست دشمن به زانو دربیاورد اما مردم ایستادگی و مقاومت کردند و نتیجه مقاومت مردم باعث شد مذاکرات از موضع قدرت و قوت انجام شود و تیم مذاکره کننده حقوق ملت عزیز را استیفا کنند و قطعنامه های ناجوانمردانه بسته شود.

این عضو هیئت دولت با یادآوری این مطلب که  برخی فکر می کنند اگر دستاوردهای این دولت را منکر شوند دولت را تخریب کرده اند اما نمی دانند این توفقیات از آن نظام و مردم است، تاکید کرد: دولت تمام همت خود را برای اجرای سیاست های اقتصاد مقاومتی به کار خواهد بست و از شعار سال بهره برداری تبلیغاتی نخواهد کرد.

وی، راه برون رفت از مشکلات کشور را پیاده سازی شعار سال در عمل پیاده خواند و یادآور شد: با اجرای بسته های اقتصاد مقاومتی می توانیم مشکلات کشور را حل کنیم و دولت 120 پروژه برای اجرای اقتصاد مقاومتی تعریف کرده است که بر آن اساس مشکلات کاری یک هزار و 300 واحد کوچک و متوسط حل شد و سه هزار واحد دیگر در نوبت هستند و تا پایان سال مشکلات 10 هزار واحد کوچک و متوسط را حل خواهیم کرد.

دکتر واعظی با اشاره به اینکه صادرات غیر نفتی از 13 میلیارد و 400 میلیون دلار به بیش از 16 میلیارد دلار افزایش یافته است، اظهار داشت: تراز تجاری کشور امروز مثبت شده است در حالی که قبلا منفی بوده است و به رقم سه و نیم میلیارد دلار رسیده است.

این وزیر دولت یازدهم با تاکید بر اینکه دولت 11 میلیون تن گندم خریداری کرده است، اضافه کرد: تورم پیش از این دولت نزدیک 40 درصد بود امروز به 9 و 6 دهم درصد رسیده است و نگهداشتن تورم پایین بدون رونق اقتصادی مشکلات دیگر را همراه دارد.

وی با اشاره به اینکه در چند ماه گذشته رونق اقتصادی مثبت چهار و چهار دهم بوده است، یادآور شد: ایجاد شغل یکی از دغدغه های این دولت است و تاکنون در سال جاری توانسته است  445 هزار شغل ایجاد کند.

وزیر ارتباطات با تاکید بر اینکه اگر امروز می توانیم این امید را برای مردم زنده کنیم در راستای اقدمات دولت برای رفع تحریم ها و حل مشکلات با دنیاست، اضافه کرد: امروز شاهد هستیم کشور مورد استقبال دیگر کشور هاست و ترانزیت پروازی که 400 بوده امروز به یک هزار و یکصد رسیده است.

وی با تاکید بر اینکه دولت به مناطق محروم و کمتر برخوردار توجه زیادی دارد، یادآور شد: با طرح سلامت بسیاری از مشکلات مردم را حل شده است اما اعتقاد داریم که با دادن عدد و رقم همه چیز عوض نمی شود باید رونق اقتصادی به شغل تبدیل شود و سپس مسئله معیشتی مردم حل شود و دولت با انرژی مصاعف برای حل مشکلات گام برمی دارد.

واعظی با تاکید بر اینکه در پیش از این 2 شهر در فارس از نسل چهار تلفن همراه بهره می بردند، امروز 9 شهر دیگر به آن اضافه می شود و تا پایان دولت تمامی 102 شهر فارس دارای تلفن نسل سوم و 35 شهر دارای تلفن همراه نسل چهارم خواهند شد، یادآور شد: از سال گذشته چهار هزار و 700 میلیارد ريال سرمایه گذاری در این وادی انجام شده است.

وی با اشاره به اینکه تا پایان دولت، شبکه انتقال استان پنج برابر خواهد شد و شبکه پهنای باند استان چهار برابر می شود، تاکید کرد: تا پایان کار دولت یازدهم به یک هزار روستا اینترنت واگذار می شود که 85 درصد کارها انجام شده و به روستاهای بالای 15 خانوار اینترنت تعلق می گیرد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار