مدیر اجرایی انجمن صرع استان قم از عضویت ۱۵۰۰ نفر در انجمن صرع این استان خبر داد.
کد خبر: ۲۸۰۷۴۸
تاریخ انتشار: ۲۹ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۶:۱۰ 19 August 2016
به گزارش تابناک قم، تشنج در واقع اختلال گذرای عملکرد مغزی است که در اثر تخلیه الکتریکی غیر طبیعی در سلول‌های عصبی مغز پیدا می‌شود و سبب ایجاد علائم گوناگونی مثل از دست دادن ناگهانی هوشیاری، انقباض عضلات و یا تغییرات حسی و رفتاری در فرد می‌شود.

با توجه به آمار نمی‌توان گفت بیماری صرع شیوع زیادی دارد اما برخی معتقدند که این بیماری ارثی است. در استان قم در حال حاضر با شکل‌گیری انجمن صرع این انجمن ۱۵۰۰ عضو دارد؛ گرچه مدیر اجرایی این انجمن معتقد است آمار مبتلا به این بیماری بیشتر از این تعداد است.

مریم مرادی یکی از علل عدم مراجعه بیماران مبتلا به صرع به انجمن‌ها و یا اعلام بیماری را ترس آنها از جامعه عنوان می‌کند.

مردم نسبت به بیماری صرع شناخت خوبی ندارند

وی با بیان اینکه مردم نسبت به بیماری صرع شناخت خوبی ندارند بر این باور تأکید دارد که افراد مبتلا به این بیماری در بسیاری از مسائل مخصوصا بحث ازدواج دچار مشکل هستند در حالی که این بیماری هیچ گونه تأثیری بر این امر ندارد.

مدیر اجرایی انجمن صرع استان قم در گفته‌هایش بر این امر تأکید دارد که برخلاف باور عموم صرع بیماری قابل درمان است و بسیاری از افرادی که در انجمن عضو بوده‌اند درمان شده و از انجمن خارج شده‌اند.

وی ادامه می‌دهد تنها نوع مقاوم به درمان صرع که در آن فرد شاید در طول روز تا ۳۰ بار نیز تشیج داشته باشد امکان درمان ندارد که این نوع از این بیماری نیز در تعداد کمی از افراد مشاهده می‌شود.

مرادی در ادامه به هزینه‌های این بیماری اشاره می‌کند؛ اینکه برخی از داروهای نوع خارجی آن به دلیل تحریم‌ها نایاب شده بود.

مخارج بالای برای خرید دارو

وی در ادامه تأکید می‌کند که گرچه در حال حاضر شرایط برای دریافت دارو بهتر شده است اما وی از افرادی در این بیماری سخن به میان می‌آورد که مجبورند در طول روز چندین نوبت دارو مصرف کنند و گاهی مخارج داروهایشان بیش از یک میلیون تومان در ماه می‌شود.

مدیر اجرایی انجمن صرع استان قم در ادامه به اقداماتی که این انجمن برای فراهم کردن شرایط بهتر برای بیماران صرع سخن می‌گوید اینکه با یکی از درمانگاه‌های استان توافقی صورت گرفته تا افرادی که دارای کارت انجمن هستند برای دریافت خدمات ۲۰ درصد تخفیف دریافت کنند.

در هر حال مریم مرادی معتقد است باید باور جامعه نسبت به این بیماری تغییر کند و در این زمینه فرهنگ سازی شود زیرا به نظر وی صرع بیماری ترسناکی نیست و نه تنها قابل درمان است بلکه افراد مبتلا می‌توانند به راحتی در اجتماع زندگی کنند.
منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار