رئیس کانون هنر شیعی گفت: امیدواریم بتوانیم در آینده با تدوین یک درس دانشگاهی، مبانی نظری موضوع نقوش و آرایه‌های معماری سنتی و مذهبی را به دانشجویان انتقال دهیم.
کد خبر: ۲۸۰۹۰۹
تاریخ انتشار: ۳۰ مرداد ۱۳۹۵ - ۰۰:۳۵ 20 August 2016
به گزارش تابناک قم، مسعود نجابتی اظهار داشت: در کارگاه تولید پوستر نقش بهشت که به همت حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه(س)، کانون هنر شیعی و سازمان فرهنگی هنری شهرداری قم برگزارشده است، 50 نفر از طراحان کشور حضور پیدا کردند که شاهد آثار بسیار خوبی از آن‌ها هستیم.

وی با اشاره به نگاه نو به آرایه‌های معماری و نقوش حرم مطهر حضرت معصومه(س)، تأکید کرد: برگزاری کارگاه‌های تولید پوستر که در سال‌های اخیر با حضور طراحان کشور صورت می‌گیرد، در حقیقت یک مانور فرهنگی است تا نشان دهد همواره در عرصه‌های مختلف،  طراحان انقلابی حضور جدی دارند.

مسئول کانون هنر شیعی، ادامه داد: با همکاری مسئولان حرم مطهر، برای اولین بار عکاسان توانستند از نقاط مختلف حرم حضرت معصومه(س) و معماری این آستانه مقدس به تهیه تصاویر بپردازند که با توجه به حجم تصاویر، طراحان تا سال‌های بعد هم می‌توانند از این تصاویر در طراحی‌های خود استفاده کنند.

خالق آثار ماندگار گرافیکی در حوزه دین، بیان داشت: در این کارگاه علاوه بر هنرمندان اساتید برجسته عرصه‌های گرافیک، خط، نگارگری و عکاسی نیز حضور دارند که این مجموعه دست‌به‌دست هم داده‌اند تا آثار در سطح بالایی تولید شود و علاوه بر آن‌یکی از برکات برگزاری این کارگاه‌ها موضوع آموزش است که طراحان حاضر در این کارگاه تکنیک‌های مختلف را می‌آموزند و تجربیات خود را با یکدیگر تبادل می‌کنند.

نجابتی تصریح کرد: در این کارگاه، محوریت با نگاه نو به نقوش و آرایه‌های معماری حرم مطهر بود که امیدواریم بتوانیم در آینده با تدوین یک درس دانشگاهی، مبانی نظری موضوع نقوش و آرایه‌های معماری سنتی و مذهبی را به دانشجویان انتقال دهیم.

رئیس کانون هنر شیعی خاطرنشان کرد: ویژگی برگزاری کارگاه‌های هنری به‌صورت جمعی، بهره بردن از طراحانی است که در یک و یا چند حوزه هنری، تخصص دارند و این امر موجب هم‌افزایی بین طراحان می‌شود که در بالا بردن کیفیت آثار تولیدی آن‌ها تأثیرگذار است.

گفتنی است، کارگاه تولید پوستر نقش بهشت که از روز چهارشنبه و با حضور 50 نفر از طراحان برتر کشور در قم برگزارشده بود، عصر امروز با حضور آیت‌الله سعیدی تولیت حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه(س) و تجلیل از هنرمندان شرکت‌کننده، به کار خود خاتمه داد.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار