معاون اداره کل آموزش و پرورش یزد:
معاون سواد‌آموزی اداره کل آموزش و پرورش استانی یزد با اشاره به شرکت ۱۱۵۳ نفر در دوره‌های سواد‌آموزی یزد، گفت: دوره تحکیم سوادآموزی ۶۰۶ نفر در یزد اجرا شد.
کد خبر: ۲۸۲۳۷
تاریخ انتشار: ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۰:۲۸ 27 April 2015
به گزارش تابناک یزد،مرعات امین‌الرعایا با بیان اینکه استان یزد از بهره سواد خوبی برخوردار است، اظهار داشت: استان یزد جزو 3 استان برتر کشور از نظر نرخ سواد‌آموزی است.

معاون سواد‌آموزی اداره کل آموزش و پرورش استان یزد گفت: بعد از آخرین سرشماری که در سال 1390 انجام شد، آمار بی‌سوادی در استان یزد عددی معادل 29 هزار و 573 نفر بوده است.

امین‌الرعایا با اشاره به آمار 98 درصدی با سوادی در سال 1390 افزود: بیش از 60 درصد از آمار بی‌سوادی استان مربوط به تباع بیگانه و مابقی هم کسانی هستند که آموزش ناپذیر هستند.

وی با بیان اینکه ورود مهاجران به استان تأثیر بسیار زیادی در افزایش آمار بی‌سوادی یزد دارد، اظهار داشت: از سال 1390 تاکنون افراد زیادی به استان مهاجرت کرده‌اند که برخی از اعضای خانواده‌های آنان از سواد بهره‌ای ندارند.

معاون سواد‌آموزی اداره کل آموزش و پرورش استان یزد گفت: در سال گذشته فعالیت‌های ابلاغ شده به استان یزد از سوی سازمان مرکزی نهضت سوادآموزی کشور برای حجم جمعیتی چهار هزار و 200 نفر بوده که تا پایان سال 93، بیش از 70 درصد حجم ابلاغی تحت پوشش سازمان نهضت سوادآموزی استان قرار گرفته‌اند.

وی تحت پوشش قرار گرفتن یک هزار و 153 نفر بی‌سواد از ابتدای سال گذشته تاکنون در استان، گذراندن دوره انتقال بیش از  یک هزار و 189 نفر از نهضت سواد‌آموزی به مدارس رسمی و اجرای دوره تحکیم سوادآموزی برای بیش از 606 نفر از متقاضیان سواد آموزی را از جمله اقدامات معاونت سواد‌آموزی اداره کل آموزش و پرورش یزد در سال گذشته عنوان کرد.

امین‌الرعایا افزود: در سال 93 بیش از یک هزار و 275 نفر از اتباع بیگانه در کلاس‌های سواد آموزی شرکت کرده‌ و با درصد قبولی بیش از 90 درصد موفق به کسب مدرک دوره شده‌اند.

معاون سواد‌آموزی اداره کل آموزش و پرورش یزد با اشاره به افزایش 28 و سه دهم درصدی پوشش سواد‌آموزی استان در سال گذشته گفت: حجم دوره تحکیم در سال گذشته نسبت به زمان مشابه در سال قبل از آن بیش از 19 درصد رشد و پوشش حجم دوره انتقال در سال 93 نسبت به زمان مشابه در سال 92 بیش از 22 درصد افزایش داشته است.

وی افزود: در بحث امتحانات سواد‌آموزی در سال 93، قبولی در امتحانات نسبت به سال قبل از آن بیش از 8 درصد رشد داشته است.

معاون سواد‌آموزی اداره کل آموزش و پرورش استان یزد با اشاره به اجرای طرح با سوادی اولیای مدارس تصریح کرد: بیش از 75 درصد از مدارس استان در اجرای صحیح و کامل طرح با سوادی اولیای مدارس شرکت کرده‌اند.

وی با بیان اینکه بیش از 28 دستگاه استان در حال همکاری با معاونت سواد‌آموزی یزد هستند، اظهار داشت: میزان رشد کادر آموزشی سواد آموزی استان نسبت به زمان مشابه در سال قبل بیش از 70 درصد رشد داشته است.

امین‌الرعایا تشکیل بیش از 30 جلسه ستاد راهبردی و پشتیبانی سواد‌آموزی در استان و برگزاری بیش از 84 جلسه بهبود کیفیت سواد آموزی با دست اندرکاران آموزش استان را از جمله اقدامات این معاونت به منظور رشد 83 درصدی در پشتیبانی و رشد 82 درصدی در کیفیت بیشتر دوره‌های سوادآموزی نسبت به زمان مشابه در سال قبل عنوان کرد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار