معاون عمران و توسعه اداره کل امور عشایری استان اردبیل گفت: متاسفانه تعداد افراد عشایر باسواد در استان اردبیل فقط ۶۷ درصد بوده و این آمار نگران‌کننده برای قشر عشایر است.
کد خبر: ۲۸۳۶۳۶
تاریخ انتشار: ۰۳ شهريور ۱۳۹۵ - ۰۸:۵۴ 24 August 2016

به گزارش تابناک اردبیل به نقل از تسنیم، حاتم طهماسبی‌پور  در دیدار با رئیس اداره انجمن اولیا و مربیان اداره کل آموزش و پرورش استان در راستای توسعه خدمات آموزشی و مشاوره‌ای به عشایر اردبیل اظهار داشت: متاسفانه تعداد افراد عشایر باسواد در استان اردبیل فقط 67 درصد بوده و این آمار امری بسیار نگران‌کننده برای قشر عشایر بوده که می‌توان گفت بی‌سوادی یکی از بزرگترین مشکلات اصلی عشایر محسوب می‌شود.

معاون عمران و توسعه اداره کل امور عشایر استان اردبیل تصریح کرد: باید برگزاری کلاس‌های آموزشی خانواده وخدمات مشاوره‌ای خانواده‌ها به طور مستمر اجرا شده و در این راستا باید از اساتید باتجربه استفاده شود.

وی افزود: در برگزاری کلاس‌های آموزشی خانواده و خدمات مشاوره‌ای باید از تمام ظرفیت‌های شهرستان‌ها و مناطق عشایری در سطح استان اردبیل استفاده شود و برای شناسایی و معرفی افراد توانمند باید اهتمام خود را به کار برد.

طهماسبی‌پور بیان کرد: برای کمک‌رسانی به برنامه‌های آموزشی و مشاوره‌ای مدارس مساعدت لازم را انجام می‌دهیم تا از حرکت خوب آموزشی و فرهنگی در مناطق محروم بتوانیم برای مشکلات بی‌سوادی در جامعه استفاده کنیم.

رئیس اداره انجمن اولیا و مربیان اداره کل آموزش و پرورش استان اردبیل نیز در این دیدار گفت: برگزاری کلاس‌های آموزشی خانواده‌ و ارائه خدمات مشاوره‌ای به آن‌ها در مدارس عشایری استان اردبیل با هدف رشد تحصیلی و تربیتی مد نظر است.

سلیم کنعانی افزود: با برگزاری کلاس‌های آموزشی می‌توان برای جلوگیری از افت تحصیلی و ترک تحصیلی دانش‌آموزان و پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی و فرهنگی اقدام کرد و در راستای افزایش آگاهی خانواده‌ها که امری مهم و ضروری است باید اهتمام ویژه‌ای به کار برد.

وی تصریح کرد: اقدامات مهمی برای اجرای طرح‌های عمرانی و توسعه امور عشایر استان اردبیل انجام خواهیم داد و بایستی با هدف رشد تحصیلی و تربیتی برای دانش‌آموزان اقدامات مناسبی را انجام دهیم و برای رفع مشکلات تمام تلاش خود را به کار ببریم.

رئیس اداره انجمن اولیا و مربیان اداره کل آموزش و پرورش استان اردبیل بیان کرد: هدف از تعلیم و تربیت دانش‌آموزان جلوگیری از ترک تحصیلی دانش‌آموزان و پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی و فرهنگی است که در این راستا افزایش آگاهی خانواده‌ها امری لازم و ضروری است.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار