کد خبر: ۲۸۶۴۳
تاریخ انتشار: ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۰۹:۵۵ 28 April 2015

مدیرکل محیط زیست استان تهران گفت: بعد از خروج سه واحد صنعتی مزاحم و آلاینده از استان تهران، 50 واحد از این نوع صنایع نیز به شهرک های صنعتی استان منتقل می شوند.

به گزارش ایرنا محمدهادی حیدرزاده همزمان با هفته زمین پاک در آیین افتتاح هفتادمین سیستم تصفیه پساب برخط (آنلاین) صنایع استان تهران در سالن اجتماعات شرکت قالب های صنعتی گروه خودروسازی سایپا افزود: در فاز اول، انتقال این نوع واحدها به شهرک های صنعتی در دستور کار قرار دارد و در مرحله بعد، خروج این صنایع از استان مورد نظر این اداره کل است.

وی در مورد خروج این صنایع از استان تهران گفت: به منظور اعمال سیاست های تشویقی و حمایتی، شهرک های صنعتی مکلف به واگذاری زمین با اقساط بلندمدت به این نوع از واحدهای صنعتی شده اند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان تهران تصریح کرد: بر اساس بخشنامه صادره از سازمان محیط زیست واحدهای صنعتی داخل محدوده استان تهران که درخواست انتقال به شهرک های صنعتی را ارائه کرده باشند تا سه رده ارتقا خواهند یافت.

حیدرزاده گفت: در استان تهران به علت نبود توجه کافی به الزامات زیست محیطی، محدودیت منابع آبی، استقرار بیش از 30 هزار واحد صنعتی، تراکم جمعیت در یک نقطه و دیگر چالش ها بارگزاری بیش از حد توان زیست محیطی به استان وارد شده است.

حیدرزاده با اشاره به اینکه انتقال برخی صنایع به شهرک های صنعتی زمانبر و تعطیلی آن ها نیز غیرممکن است اظهار کرد: یکی از سیاست ها و اولویت های جدی محیط زیست استان تهران استفاده از استانداردهای ایزو 14000 به عنوان نقشه راه مدیریت محیط زیست در واحدهای صنعتی است.

وی به تشکیل کارگروه های زیست محیطی در صنایع تاکید کرد و گفت: صنایع به منظور اعمال مدیریت یکپارچه در حوزه زیست محیطی لازم است ارتباط و تعامل موثری با دستگاه اجرایی محیط زیست داشته باشند.

همچنین حیدرزاده با حضور در مراسم افتتاح تصفیه خانه پساب شرکت فارماشیمی گفت: تمامی صنایع دارویی و غذایی مستقر در استان تهران به سیستم تصفیه خانه پساب تجهیز شده اند.

وی افزود: واحدهایی صنعتی که در فرایند تولید، پسآب آلاینده داشته باشند مکلف به راه اندازی سیستم تصفیه فاضلاب صنعتی در مسیر چرخه فعالیت های تولیدی کارخانه هستند.

وی گفت: واحدهای صنعتی که بیش از 100 نفر کارگر و کارمند داشته باشند طبق قانون مکلف به راه اندازی تصفیه خانه بهداشتی انسانی نیز هستند.

حیدرزاده افزود: طی مکاتبات انجام شده با سازمان صنعت، معدن و تجارت استان و همچنین ادارات تابعه شهرستانی، براساس الزامات قانونی صنایع استان ملزم هستند؛ در فاز اول سیستم تصفیه خانه پساب را نصب کنند و مرحله بعدی به سیستم پایش لحظه ای مجهز شوند.

وی با تاکید بر تعامل با واحدهای صنعتی اظهار کرد: آن دسته از صنایعی که نسبت به احداث سیستم تصفیه خانه پساب صنعتی و بهداشتی اقدامی نکنند در فهرست واحدهای صنعتی آلاینده قرار گرفته و باید در انتظار معرفی به مراجع قضایی و صدور احکام قانونی مرتبط نیز باشند.

حیدرزاده با اشاره به اینکه تعدادی از صنایع فاقد سیستم تصفیه خانه پساب و ارائه برنامه زمانبندی هستند یادآور شد: برخی از این واحدهای صنعتی برنامه زمانبندی خود را برای راه اندازی سیستم تصفیه خانه پساب به این اداره کل ارائه کرده اند.


منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار