عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس در گفت‎وگو با تابناک تهران
تابناک تهران - عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور در مجلس شورای اسلامی از تقدیم طرح تحقیق و تفحص از عملکرد شهرداری تهران به هیات رییسه مجلس خبر داد.
کد خبر: ۲۸۷۷۹۲
تاریخ انتشار: ۰۹ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۵:۵۴ 30 August 2016
قاسم میرزایی نیکو، مردم دماوند در مجلس شورای اسلامی با بیان این مطلب به تابناک تهران گفت: صبح امروز با به حد نصاب رسیدن امضاهای نمایندگان، طرح تحقیق و تفحص از عملکرد شهرداری تهران در سه محور تقدیم هیات رییسه شد.
 
عضو فراکسیون امید در مجلس شورای اسلامی با اشاره به دلایل تهیه این طرح گفت: از مدت ها پیش تعدادی از نمایندگان در پی دریافت گزارش‌های متعددی در زمینه تخلفات گسترده در شهرداری تهران عملکرد شهرداری تهران را زیر نظر داشتند و نسبت برخی عملکردها انتقاداتی مطرح شده بود.

این مسئله ادامه داشت تا اینکه در روزهای اخیر اخباری در رابطه با واگذاری های بی حساب و کتاب در تهران از سوی شهرداری به برخی مدیران شهرداری و اعضای شورای شهر مطرح شده بود که در کنار سایر موارد نمایندگان را به این ضرورت رساند که این طرح را به طور جدی در دستور کار قرار دهند.

میرزایی نکو با اشاره موضوع واگذاری های غیر قانونی در شهرداری تهران گفت: این موضوع متاسفانه توجهات را به طور جدی به خود جلب کرده است و افکار عمومی به این مسئله واکنش نشان داده اند و بالطبع این انتظار ایجاد شده است تا در صورت بروز تخلف با آن به طور جدی برخورد شود.

او در همین رابطه تلاش داریم با سازمان بازرسی درباره ابعاد این تخلف وارد مکاتباتی شویم و جزییات این تخلفات را جویا شویم و با کسب اطلاعات لازم تخلفات احتمالی شهرداری تهران در واگذاری های بی حساب و کتاب به برخی مدیران شهرداری و اعضای شورای شهر را بررسی کنیم. 

عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور  در مجلس در ادامه در تشریح سایر محورهای  این تحقیق و تفحص گفت: صدور مجوزها و پروانه‌های ساخت بی‌حساب و کتاب یکی از محورهای این تحقیق و تفحص است که در این راستا تنها در یک مورد برای ساخت و ساز در زمینی پروانه و مجوز صادر شده و این در حالی است که این مسئله به روشنی در تناقض با قوانینی است که درباره جلوگیری از افزایش جمعیت پایتخت در دستور کار داریم.

میرزایی‌نکو افزود: موضوع انتصاب‌های ناصحیح در شهرداری تهران از دیگر محورهای این تحقیق و تفحص است.

او در خاتمه گفت: امیدواریم با اعلام وصول این طرح توسط هیات رییسه و به جریان افتادن آن هر چه سریعتر از تداوم برخی کج روی ها در اداره شهر تهران جلوگیری شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار