مدیرعامل نمایشگاه شهرآفتاب با بیان اینکه تقویم نمایشگاهی شهر آفتاب آماده است و سعی می‌شود این تقویم پربارتر شود، در عین حال در پاسخ به برخی حواشی گفت: ما برای کار آمده‌ایم و توجهی به حواشی نداریم.
کد خبر: ۲۸۸۳۸۹
تاریخ انتشار: ۱۰ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۲:۵۴ 31 August 2016
سید محمد سیدی در نشستی خبری با اشاره به فعالیت‌های نمایشگاه بین‌المللی شهرآفتاب گفت: نمایشگاه دارای یک صنعت است که می تواند در اقتصاد نقش موثری ایفا کند و با جدیت به دنبال آن هستیم که برخی کشورهای همسایه نمایشگاه‌های خود را در این مکان برگزار کنند.

مدیرعامل نمایشگاه شهرآفتاب با بیان اینکه با نظر شورای شهر و شهرداری تهران مقرر شد که نمایشگاه‌های داخلی در شهر آفتاب برگزار شوند، گفت: ما سه استراتژی و هدف برای نمایشگاه در نظر گرفته‌ایم که عبارتند از برگزاری نمایشگاه‌های ملی و بین‌المللی، برگزاری فستیوال و جشنواره‌ها و همچنین برگزاری نمایشگاه‌ها بر اساس رویدادهای اجتماعی، اقتصادی و ...

وی با اشاره به اینکه نمایشگاه شهر آفتاب با برگزاری بزرگ‌ترین حرکت فرهنگی یعنی نمایشگاه کتاب، فعالیت خود را آغاز کرد، افزود: تقویم نمایشگاهی شهرآفتاب آماده است و طی یک برنامه بلند مدت سعی داریم که این تقویم نمایشگاهی را پربارتر کنیم.

سیدی با بیان اینکه ما برای کار آمده و توجهی به حواشی نداریم، گفت: پروسه برگزاری نمایشگاه زمان‌بر است و حتی برخی از نمایشگاه ها به صورت دوسالانه برگزار می شود و این مساله سبب شده که فاصله برگزاری نمایشگاه ها در شهر آفتاب کمی طولانی شود.

وی افزود: نمایشگاه صنعت چوب به زودی در شهرآفتاب آغاز خواهد شد و پس از آن 16 نمایشگاه دیگر نیز در این محل برگزار می شود و لازم به ذکر است استارت برگزاری نمایشگاه در سال آینده زده شده و در حال تدوین نمایشگاه‌های سال آینده هستیم.

سیدی با بیان اینکه سعی داریم خارج از جوزدگی‌ها و حواشی، کار تخصصی خود را انجام دهیم، در خصوص احتمال برگزاری نمایشگاه مطبوعات در این محل به ایسنا، گفت: هنوز تقاضا و درخواستی در خصوص برگزاری نمایشگاه مطبوعات در شهرآفتاب به دست ما نرسیده، اما باید بگویم که تقاضاها در کمیته نمایشگاه بررسی و پس از تایید برگزار می‌شود.

وی در پاسخ به برخی انتقادات مبنی بر گرانی غرفه های شهرآفتاب گفت: تعرفه ها بر اساس یک جدول تعیین شده و در چهارچوب ضوابط و مقررات اجرایی می‌شود، اما سعی کردیم برای شروع قیمت ها را کاهش دهیم؛ به گونه‌ای که برخی از کارشناسان معتقدند که اگر تعرفه غرفه‌ها بیش از این کاهش یابد قطعا به مشکل برمی‌خوریم. اما باید بگویم که درآمدزایی در اولویت ما نیست.

مدیرعامل نمایشگاه شهرآفتاب با بیان اینکه بنا به دستور شهردار تهران، توسعه متراژ نمایشگاه در دستور کار قرار گرفته و مقرر شده است که در فاز بعدی فضای نمایشگاهی شهر آفتاب را به بیش از 120 هزار متر برسانیم، گفت: در حال مذاکره با سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی هستیم که در صورت توافق، پیمانکاران می‌توانند فعالیت خود را آغاز کنند؛ چراکه زیرساخت های اولیه آماده است و باید سالن هتل و ... در شهرآفتاب ساخته شود.

وی با بیان اینکه از پیمانکاران خواسته‌ایم که در صورت انتخاب، حداکثر ظرف سه تا پنج سال فازهای بعدی این محل را به اتمام برسانند، گفت: امیدواریم در دورنمای شهرآفتاب بتوانیم خلا نبود مرکز تجارت جهانی در تهران را با توسعه نمایشگاه جبران کنیم و با توجه به ضرورت توسعه اقتصادی جنوب تهران به نظر می‌رسد، این مهم باید اجرایی شود.
منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار