تابناک: مدیر تعاون اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اصفهان گفت: تعاونی‌ توسعه عمران شهرستانی در راستای گرفتن امور رانت زا و خاص در شهرستان‌ها ایجاد می‌شود.
کد خبر: ۲۸۸۶۸۲
تاریخ انتشار: ۱۰ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۸:۱۷ 31 August 2016
 به گزارش ایسنا منطقه اصفهان، علیرضا تیغ‌ساز امروز (چهارشنبه) در جمع خبرنگاران به مناسب هفته تعاون با بیان اینکه تعاونی توسعه عمران شهرستانی از جمله تعاونی‌های جدید است که فرمانداران شهرستان‌ها باید پیگیر ایجاد آن شوند، اظهار کرد: این تعاونی‌ها در راستای گرفتن امور رانت زا و خاص تشکیل شده است.

وی با بیان اینکه تعاونی توسعه عمران گلپایگان و نجف آباد تشکیل شده است، ادامه داد: در این تعاونی‌ها باید حداقل نیم درصد جمعیت شهرستان عضو باشند و سهام آن به صورت عمومی ارائه شود. هم‌چنین تعاونی‌های سهامی عام روستا، شهر و شهرستان نیز در این تعاریف گنجانده شده است.

مدیر تعاون اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اصفهان با بیان اینکه روزهای 13 تا 19 شهریور ماه به نام هفته تعاون نامگذاری شده است، اضافه کرد: در این هفته به طور متمرکز 77 طرح تعاونی در استان اصفهان افتتاح می‌شود.

تیغ ساز با بیان اینکه استان اصفهان در تعداد طرح‌های افتتاحی کشور، رتبه دوم را به خود اختصاص داده است، افزود: از 598 طرح افتتاحی کشور، 77 طرح متعلق به استان اصفهان است که 13 درصد طرح‌های افتتاحی را شامل می‌شود.

وی با بیان اینکه در پنج سال گذشته استان اصفهان بین استان‌های اول تا سوم کشور از لحاظ تعداد طرح‌های افتتاحی بود، ادامه داد: بر اساس اعلام وزارت تعاون، استان اصفهان امسال از لحاظ سرمایه‌گذاری 30 درصد و فرصت شغلی 25 درصد طرح‌های افتتاحی بخش تعاون کشور را به خود اختصاص داده است.

مدیرتعاون اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اصفهان تصریح کرد: در حال حاضر تنها شش درصد سهم 25 درصدی تعاونی‌ها در اقتصاد کشور محقق شده است که این امر دلایل مختلفی دارد که مهمترین آن مربوط به فرهنگ عمومی کشور  است که افراد انگیزه‌ای برای کارهای گروهی ندارند.

تیغ ساز با اشاره به اصلاحیه قانون تعاون در سال 93 اظهار کرد: براساس این اصلاحیه صداو سیما، آموزش و پروش و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی موظف شدند برای ترویج فرهنگ تعاون (کار گروهی) وارد عمل شوند که ثمره این عمل را نسل آینده می‌بینند.

وی با اشاره به اصل 44 قانون اساسی و واگذاری‌ها به بخش تعاون، تصریح کرد: مقرر شد 30 درصد واگذاری‌ها در این بخش باشد که این امر انجام نشد، در صورتی که برای رسیدن به سهم 25 درصدی تعاون در اقتصاد کشور، باید از سهم دولت کاسته و به سهم تعاون اضافه شود.

مدیرتعاون اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اصفهان گفت: در هفته تعاون از شرکت‌های تعاونی برتر تقدیر و تجلیل می‌شود، این تعاونی‌ها بر اساس ملاک عمومی و اختصاصی در نظر گرفته شده داوری استانی و ملی شدند.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار