رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت گلستان:
حسینقلی قوانلو در چهاردهمین نشست ستاد اقتصاد مقاومتی استان، اظهار کرد: تسهیلات پرداخت شده توسط بانک های استان برای احیا و کارگشایی در امر تولید به 58 بنگاه تولیدی و اقتصادی کوچک و متوسط بوده است.
کد خبر: ۲۸۹۱۰۱
تاریخ انتشار: ۱۱ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۶:۰۶ 01 September 2016
 رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت گلستان گفت: در راستای اجرای برنامه های ابلاغی اقتصاد مقاومتی تاکنون 846 میلیارد ریال تسهیلات برای رونق تولید در واحدهای نیازمند حمایت در استان پرداخت شده است.

حسینقلی قوانلو در چهاردهمین نشست ستاد اقتصاد مقاومتی استان، اظهار کرد: تسهیلات پرداخت شده توسط بانک های استان برای احیا و کارگشایی در امر تولید به 58 بنگاه تولیدی و اقتصادی کوچک و متوسط بوده است.
وی با اشاره به این که گلستان سومین استان کشور از لحاظ پرداخت تسهیلات برای احیای واحدهای تولیدی است، گفت: بیشترین تسهیلات پرداخت شده مربوط به بانک ملی است و بانک های ملت و توسعه تعاون کمترین میزان پرداخت تسهیلات در این راستا را داشته اند.
قوانلو افزود: یکهزار و 528 واحد برای دریافت تسهیلات در سامانه ثبت نام کرده اند که پرداخت تسهیلات به 710 واحد تولیدی و صنعتی کوچک و متوسط در کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان مصوب و واحدها برای دریافت تسهیلات به بانک ها معرفی شده اند.
وی اضافه کرد: تاکنون حدود 10 درصد از واحدهای معرفی شده توانسته اند تسهیلات خود را برای رونق تولید از بانک های عامل در استان دریافت کنند.
قوانلو یادآور شد: تا پایان شهریور ماه سال جاری باید تسهیلات واحدهای معرفی شده به بانک ها پرداخته شود که واحدها بتوانند این سرمایه را به اشتغال تبدیل کنند.
وی با بیان این که چاره ای جز تولید و رونق تولید نداریم و باید مشکلات در این بخش حل شود، گفت: هنوز برخی موارد و تصمیم های گرفته شده به بانک ها ابلاغ نشده است.
به گفته وی، پذیرش نکردن محل اجرای طرح توسط بانک ها به عنوان ضمانت، تمکین نکردن بانک ها برای ارزیابی دوباره واحدهای تولیدی و محدودیت سقف اعتبارات از مشکلاتی است که در برابر پرداخت تسهیلات به واحدهای تولیدی قرار دارد که باید در سطح ملی حل شود.
وی گفت: 97 درصد از واحدهای صنعتی استان گلستان کوچک هستند.
پیش از این معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندارگلستان با اشاره به شاخص های صنایع استان، گفته بود که در زمان حاضر 3 درصد از صنایع گلستان را صنایع بزرگ، 91 درصد را صنایع کوچک و 6 درصد را صنایع متوسط تشکیل می دهد.
در گلستان یکهزار و 200 واحد صنعتی و تولیدی وجود دارد. 
استان مرزی گلستان واقع در شمال کشور یک میلیون و 900 هزار نفر جمعیت دارد.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار