معاون سياسي اجتماعي فرماندار زاهدان گفت: در آستانه نزديك شدن به عيد قربان، 6 منطقه از شهر براي عرضه دام زنده تعيين و حق فروش دام زنده از شهرك دامداران هم گرفته شد.
کد خبر: ۲۸۹۸۲۶
تاریخ انتشار: ۱۳ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۳:۲۲ 03 September 2016

گمرکی زاده، در جلسه دام سبك و سنگين زاهدان افزود: در راستاي دسترسي آسان مردم به خريد دام زنده و كاهش انتقال بيماري تب كنگو امسال در 6 منطقه از زاهدان كشتارگاه هايي تعيين شده كه در 2 مورد آن، علاوه بر فروش دام زنده، ذبح رايگان دام هم صورت مي گيرد.

گمركي زاده ادامه داد: 6 منطقه مشخص شده براي عرضه دام زنده در زاهدان شامل انتهاي خيابان كريم آباد، بولوار كشاورز جنب زمين ورزش، بلوار شهيد فاضلي روبه روي سازمان ميادين و تربار، بلوار جمهوري جنب مدرسه الكس، زيباشهر انتهاي خيابان صدرا و بلوار كشاورز جنب آتشنشاني است كه در بلوارجمهوري و بلوار كشاورز نيز به دليل ازحام جمعيت علاوه بر عرضه دام زنده، ذبح بهداشتي رايگان هم انجام مي شود.

وي بيان كرد: از لحاظ بهداشتي، تنها اين 6 كشتارگاه و ميدان دام بهنام مورد تاييد دامپزشكي است لذا شهروندان به جدا از خريد دام از ساير نقاط شهر خصوصا شهرك دامداران و دام هاي موجود در سطح شهر خودداري كنند و رسانه ها نيز موظف هستند اين اطلاع رساني را تا قبل از عيد قربان به شهروندان انجام دهند.

معاون خدمات شهري شهرداري زاهدان نيز در اين جلسه گفت:هر ساله در عيد قربان اين استان با مشكل عرضه دام زنده در تمام نقاط شهر مواجه است و جمع آوري اين تعداد دام زنده از سطح شهر نيازمند همت دست جمعي مسئولان است.

مهندس خاشي ادامه داد: مقرر شده است از 18 شهريور بنرهايي در سطح شهر نصب شود تا 6 مكان مشخص شده به اطلاع عموم مردم رسانده و به اين طريق از ميزان فروش در سطح شهر و شهرك دامداران كاسته شود.

وي بيان كرد: ما در بخش مرغ بيشترين معضل رادر زاهدان داشتيم كه با توان و همت فرماندار، و مسئولان اين موضوع حل و برطرف شد، لذا لازم است در رفع معضل ذبح و فروش غير بهداشتي و فاقد مجوز دام در سطح شهر هم اقدامات ارزنده اي انجام شود.

رييس دامپزشكي زاهدان نيز بيان كرد: در راستاي فرهنگسازي هاي لازم براي جلوگيري از ابتلا به تب كنگو، دستكش و ماسك رايگان در محل كشتارگاه ها ميان مردم و قصاب ها توزيع مي شود.

دكتر حسن پور ادامه داد: مقرر شده است تا گشت هاي نظارت بهداشتي هم در روز عيد قربان به مدت 3 روز در مراكز مصوب، كشتارگاه و ميدان دام بهنام مستقر باشند.

وي تاكيد كرد: كشتارگاه زاهدان در روز عيد قربان فعال است و انجام خدمات بهداشتي را براي مردم انجام مي دهد لذا مردم به منظور مسائل بهداشتي جدا از ذبح دام در منزل خودداري كنند.

حسن پور افزود: اكيپ هاي ثابت و فعال دامپزشكي نيز در اين سه روز به صورت ويژه فعال هستند تا اگر خانوادها پس از ذبح دام به مورد مشكوكي برخوردند به درب منازل مراجعه كنند و با انجام آزمايش هاي لازم در محل، آنها را از سالم بودن يا نبودن گوشت دام مطلع كنند.

وي ادامه داد: مردم در صورت مواجه شدن با گوشت غيرعادي پس از ذبح دام حتما با شماره تماس هاي 51-33517048 اداره كل دامپزشكي استان و 33523126 اداره دامپزشكي شهرستان يا شماره چهار رقمي 1512 تماس بگيرند.

اين مقام مسول تصريح كرد: در روز عيد قربان علاوه بر كلينيك هاي دولتي، كلينيك هاي بخش خصوصي آماده هرگونه خدمات درماني و بهداشتي به شهروندان هستند.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار