روزنامه مهران در شماره 696 خود در روز یکشنبه 14 شهریور در یادداشتی به قلم خداداد ابراهیمی مدیر مسئول با عنوان دست مریزاد به پارسا بازدار به موفقیت یک جوان نخبه ایلامی در کسب مدال نقره المپیاد علمی و استقبال مقامات ارشد استان از او پرداخته است.
کد خبر: ۲۹۰۳۵۰
تاریخ انتشار: ۱۴ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۰:۲۳ 04 September 2016
در این یادداشت آمده است: استقبال استاندار، معاون سیاسی استاندار، معاون اداره کل آموزش و پرورش استان ایلام و جمعی از مردم و مسئولان با وجود ازدحام فعالیت های اداری و سفرهای استانی از دانش آموز پارسا بازدار در بازگشت افتخارآمیزش از مسابقات کشوری المپیاد سلول های بنیادین، در خور ستایش و تحسین برانگیز است.
این اقدام تشویق آمیز مسئولان بویژه استاندار محترم ایلام و همراهان نقش بسزایی در تقویت انگیزه جوانان مستعد و نخبگان علمی و پژوهشی و نیز امیدواری خانواده هایشان به همراه دارد.
با هدف نکوداشت و تقدیر از مداومت و سختکوشی علمی این دانش آموز موفق، آیین نکوداشت و استقبال باشکوه از این جوان نخبه ایلامی در فرودگاه شهدای ایلام با حضور جمعی از مردم و مسئولان انجام گرفت.
نظر به اینکه غیبت رئیس بنیاد نخبگان و مدیرکل آموزش و پرورش استان و برخی معاونان این مسئولان موجب گلایه والدین پارسا بازدار شد، این سوال در ذهن متبادر می شود که این آقایان اگر به هر دلیلی خود یا جانشینان شان در این آیین که تقریبا هر یک دهه یک بار اتفاق می افتد، حضور نداشته باشند در برابر افکار عمومی و رسالت ذاتی مجموعه تحت تصدی خود چه پاسخی خواهند داشت؟
این مسئولان باید بدانند که موفقیت علمی جوانان این سامان، موجبات خوشحالی و سرافرازی جامعه فرهنگیان و دانش آموزان ایلامی را فراهم می کند و در واقع نکوداشت این دانش آموز نخبه، مفهوم قدرشناسی از مقام دانش و دانایی را انعکاس می دهد.
لذا تقدیر مادی و معنوی و حضور آنان در مراسم استقبال از الزام های اداری و نیز منطبق با عُرف جامعه تبیین شده است.
دانش آموز پارسا بازدار فرزند شایسته ایلام با اقتدار علمی توانست مدال نقره المپیاد علمی کشوری را تصاحب کند.
بازدار برنده مدال نقره اولین دوره المپیاد ملی دانش آموزی سلول های بنیادی و پزشکی بازساختی ایران مرداد ماه امسال در میان دانش آموزان نخبه علمی کشور توانست شایستگی های علمی جوانان ایلامی را به رخ استان های کشور بکشاند و افتخاری بر افتخارات علمی ایلام عزیز بیفزاید.
در اختتامییه این المپیاد علمی پارسا بازدار 100 میلیون ریال بودجه پژوهشی، 20 میلیون ریال وجه نقد و تندیس نقره ای این المپیاد را از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری دریافت کرد.
به نظر می رسد تدارک مصاحبه و گزارشی از سختکوشی ها و موفقیت های علمی این جوان ایلامی از سوی صدا و سیما، تجلیل شایسته و اهدای جوایز از جانب مسئولان استانی، برگزاری آیین نکوداشت این نخبه علمی از جمله مطالبات افکار عمومی است که در هفته گذشته در شبکه های اجتماعی انعکاس یافت.
منبع: روزنامه مهران
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار