معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار ایلام گفت:نباید برای توسعه تمام نگاه خود را معطوف به مرکز و سایر استان ها کنیم بلکه باید تلاش کرد ظرفیت های بومی استان را شکوفا کرده تا در ریل و مسیر توسعه قرار بگیریم.
کد خبر: ۲۹۰۶۲۹
تاریخ انتشار: ۱۴ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۵:۱۰ 04 September 2016
به گزارش تابناک ایلام؛حشمت الله عسگری روز یکشنبه در همایش تجلیل از تعاونی های برتر استان ایلام اظهار کرد: 25 درصد از فعالیت های اقتصادی بر اساس قانون اساسی باید از طریق شرکت های تعاونی انجام شود.

به گفته وی، در حالیکه نقش تعاونی ها در توسعه اقتصادی کشورها بویژه در مناطق توسعه یافته امری مبرهن و اثبات شده ولی در کشورمان همچنان این موضوع نهادینه نشده و تنها هفت درصد فعالیت های اقتصادی از طریق تعاونی ها انجام می گیرد.

وی با اشاره به ظرفیت های ایلام در حوزه های مختلف برای رشد و پیشرفت افزود: نباید برای توسعه تمام نگاه خود را معطوف به مرکز و سایر استان ها کنیم بلکه باید تلاش کرد ظرفیت های بومی استان را شکوفا کرده تا در ریل و مسیر توسعه قرار بگیریم.

معاون استاندار ایلام ادامه داد: مقام معظم رهبری در سال های اخیر همواره بر اتکا به اقتصاد درون زا و توجه به ظرفیت های داخلی تاکید کرده و نامگذاری امسال بعنوان اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل نیز در این راستا بوده است که بخش تعاونی با توجه به نقش آن در شکوفا کردن توانمندی های مردمی در اقتصاد می تواند نقش تعیین کننده و بسزایی ایفا کند.

عسگری یادآور شد: مولفه های مردمی و درگیر کردن آحاد افراد جامعه در تولید و واگذاری امور به بخش غیر دولتی در تحقق اقتصاد مقاومتی از اصول راهبردی است و هر چه بتوانیم در این مسیر حرکت کنیم زمینه قطع وابستگی به سایر کشورها را بویژه در بخش اقتصادی فراهم تر کرده ایم.

وی اضافه کرد: راه های نرفته بسیاری در بخش تعاونی وجود دارد که همچنان بلا استفاده مانده و باید تلاش کرد تا موانع پیشروی توسعه شرکت های تعاونی را شناسایی و راهکارهای برطرف کردن آنها را اتخاذ کنیم.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار ایلام گفت: اشخاص پولدار الزاما افراد موفقی نیستند و اگر بتوان از سرمایه خرد مردم به منظور توسعه تعاونی ها بهره گرفت نه تنها بهره وری امور بیشتر می شود بلکه زمینه اشتغال افراد بیشتری را نیز فراهم می کند.

عسگری اظهار کرد: فضای عمومی این استان برای قرار گرفتن در مسیر توسعه مهیاست و شاهدیم رونق فضای کسب و کار و تولید در بخش های مختلف دیده می شود، امروز خوراک واحدهای نفت و گاز در استان وجود دارد و امکان ایجاد صنایع پایین دستی پتروشیمی نیز فراهم است.

وی با اشاره به تردد میلیونی زائران از مرز بین المللی مهران افزود: در مسیرهای منتهی به این مرز کمترین مراکز خدماتی مشاهده می شود که شرکت های تعاونی می توانند از این امکان برای درآمدزایی و اشتغالزایی استفاده کنند.

معاون استاندار ایلام تاکید کرد: با روی کار آمدن دولت تدبیر و امید زمینه اجرای بسیاری از طرح ها به شکل BOT فراهم شده و 120 هزار میلیارد ریال نیز با صندوق توسعه ملی قرارداد برای اجرای این طرح ها منعقد شده است.

عسگری یادآور شد: منابع مالی ارزان قیمت و فرصت های اقتصادی برای مشارکت تعاونی ها در اجرای پروژه ها وجود دارد که باید از این امکان برای توسعه حوزه های کشاورزی، صنعت و خدمات بهره گرفت.

در پایان این آیین از تعاونی های برتر استان ایلام در حوزه های کشاورزی، صنعت و خدمات با اهدای لوح و جوایزی تجلیل شد./م
 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار