سفیر یونسکو در ایران گفت: بیش از هزار دانشمند، محقق و پژوهشگر در تایید راه ابریشم فعالیت کردند.
کد خبر: ۲۹۰۷۰۴
تاریخ انتشار: ۱۴ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۶:۳۴ 04 September 2016
«استر کیش لاروش»، سفیر و مدیر منطقه‌ای یونسکو در ایران در دومین روز از اجلاس شهرداران جاده ابریشم تصریح کرد: قزوین شهری تاریخی است که به عنوان پایلوت شهری مسیرِ شکوفایی شناخته شده و شعرا و خوش‌نویسان بزرگی دارد.

وی افزود: یونسکو تحقیقات خود در زمینه جاده ابریشم به عنوان "جاده گفتمان" را از سال 1990 تا 2002 انجام داده و تأثیر این مسیر را بررسی کرده است، در این میان از هزار دانشمند، محقق، پژوهشگر و اصحاب رسانه استفاده شده است.

سفیر یونسکو در ایران تصریح کرد: از زمان آغاز تحقیقات در مسیر پروژه 5 نمایشگاه بزرگ و 50 همایش علمی مختلف برگزار شده است، این برنامه با بلندپروازی و به منظور توسعه پایدار برگزار شده است، برنامه یونسکو زنده کردن جاده ابریشم است.

وی خاطرنشان کرد: احیای این میراث و ارزش مشترک برای توسعه پایدار منجر به امضای 8 تفاهم نامه شده است، هدف اصلی ما توسعه محلی و فرا ملی این جاده است که در این میان با سازمان میراث فرهنگی و گردشگری ایران تفاهم کردیم.

لاروش تصریح کرد: جاده ابریشم در میراث فرهنگی ارزش بالایی دارد، این جاده می‌تواند درزمینه‌های مختلف فرهنگی، هنری و گردشگری تبادلات گسترده‌ای بین کشورهای مختلف ایجاد کند.
منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار