کد خبر: ۲۹۱۳۳۸
تاریخ انتشار: ۱۵ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۵:۳۷ 05 September 2016


فرماندار فردیس گفت: تقویت باورهای دینی جوانان از رسالت های مهم هیئات مذهبی است که باید توجه جدی به آن داشته باشند.

به گزارش ایرنا، علی قنبر زمانی روز دوشنبه در نشست شورای هیات های مذهبی و کانون مداحان فردیس در سالن اجتماعات فرمانداری این شهرستان، افزود: مهمترین پایگاه دینی در جامعه اسلامی هیات ها و محافل مذهبی هستند که محل آموزش تعالیم دینی به شمار می روند.

وی اظهار داشت: هیات مذهبی با هدف ترویج فرهنگ قرآن و عترت و زنده نگه داشتن سنت عزاداری در ایام شهادت دایر است و افرادی که در آن فعالیت می کنند باید پایبند به آموزه های دینی باشند.

زمانی گفت: اگر رفتار و منش آنها با آموزه های دینی منطبق نباشد، باعث سلب اعتماد جامعه می شود که تبعات منفی به همراه دارد.

وی افزود: هیئات مذهبی نسبت به اقامه نماز اول وقت توجه داشته باشند و نسبت به آن با دید مثبت نگاه کنند. اقامه نماز سبب پاکی و سلامت جامعه می شود.

زمانی گفت: باید فرزندان از سنین کودکی با آموزه های دینی و قرانی آشنا شوند و فراگیری آیات نورانی قرآن کریم و احادیث اهل بیت (ع) نقش ارزشمندی برای تعالی انسان دارد و بهره گیری از آن می تواند استعدادهای ذاتی فرزندان را در مسیر والایی قرار دهد.

وی اظهار کرد: در مسایل مذهبی هیات ها باید مجوز کار داشته باشند، کارهای دینی باید مردمی باشد. نظام جمهوری اسلامی به برکت اهل بیت (ع)برپاست و جامعه را مدیریت می کند که این امر نشات گرفته از هیات های مذهبی است.

فرماندار فردیس بر لزوم توجه ویژه به مباحث دینی و قرانی در جامعه تاکید کرد.

زمانی افزود: موسسات قرانی برای ترویج قرآن زحمات زیادی می کشند و باید روی مسایل عملیاتی و یادگیری دانش آموزان تکیه کنند و صرفا به آموزش بسنده نکنند.

رییس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان فردیس نیز گفت: ساماندهی مداحان و شاعران آیینی یکی از ماموریت های اداره تبلیغات اسلامی فردیس است که در دستور کار قرار دارد.

حجت الاسلام ثابت حاتمی افزود: در اجرای ساماندهی مداحان و شاعران برای آنان کد شناسایی و کارت ویژه صادر می شود.

وی ادامه داد: جهت دهی برنامه های مداحی و شاعران آیینی ،نظارت بر عملکرد مداحان شهرستان جهت سازماندهی و حمایت و پشتیبانی،نظارت بر امور مداحی جهت احیاء ارزشهای دینی،مذهبی وملی در دستور کاراین اداره قرار دارد.

حاتمی گفت: در شهرستان فردیس 520 هیئات مذهبی،400 مداح آقا و یکصد مداح زن، 15موسسات قرانی و خانه قرآنی و 15 کانون قرانی دارد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار